دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

محمد قهرمانی مطرح کرد؛

«فرشتگان قصاب» همچنان در کمین‌اند/ نفوذ در سازمان جهانی بهداشت

محمد قهرمانی*

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» که روایتی از نفوذ ابرقدرت‌ها بر سازمان‌های جهانی است بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سینما برای آگهی نسبت به مسائل روز جهان تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، «فرشتگان قصاب» عنوان فیلمی به کارگردانی سهیل سلیمی است که در سال ۹۱ ساخته شد. این فیلم روایتی از پشت‌پرده نفوذ ابرقدرت‌ها در سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه در حوزه بهداشت و سلامت بود.

محمد قهرمانی تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب»  با اشاره به اینکه اعتماد به سازمان‌های جهانی نباید به راحتی صورت گیرد، به مهر گفت: فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» به نوعی نشان دهنده این بود که نمی‌توان به کمک سازمان‌های جهانی اعتماد کافی داشت. در این فیلم و در بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که حضور آمریکایی‌ها به خصوص در کشورها همراه با مطامع مالی برای نیروهای نظامی است، ایجاد تشکیلاتی که در سایه آن بتوانند به نوعی پولی گیرشان بیاید و فرمانده‌هان‌شان به گونه‌ای تطمیع شده و مال اندوزی کنند، در همین راستا این گروه‌های نظامی غیر از قاچاق مواد مخدر در افغانستان، یکی دیگر از کارهایشان این بود که قاچاق اعضای بدن کنند.

وی ادامه داد: این همان کاری است که بعدها اذعان کردند که در سوریه نیز آن را دنبال کرده‌اند و اعضای بدن کودکان و جوانان سوری را که به اسارت می‌بردند، قاچاق می‌کردند. مستند این امر در سوریه اثبات شده بود، که البته ما در گذشته با تحقیق به این مساله رسیده بودیم و بر همین اساس فیلمنامه «فرشتگان قصاب» شکل گرفته بود.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: نکته‌ای که وجود داشت همدستی نیروهای طالبان با آمریکایی‌ها بود که با هماهنگی و همدستی یکدیگر به نوعی به مقاصد خود، دست پیدا می‌کردند که در فیلم نیز به آن اشاره شده بود.

نفوذ در سازمان بهداشت جهانی

قهرمانی با اشاره به اینکه سازمان‌های جهانی عمدتاً تحت نفوذ و بعضاً سیطره قدرت‌ها هستند، گفت: سازمان بهداشت جهانی نیز از این قصه مستثنی نیست، کما اینکه خبرهایی منتشر شد مبنی‌بر اینکه این سازمان تحت فشار قرار گرفته است تا واکسن فایزر ساخت آمریکا را تأیید کنند. این نشان دهنده این است که آمریکا بر این سازمان‌ها نفوذ دارد. دلیلش هم این است که مکان و بودجه‌های آن‌ها را معمولاً قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا تأمین می‌کند به همین دلیل اگر به حرف آن‌ها گوش ندهند، طبیعتاً بودجه شأن قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: ما در «فرشتگان قصاب» قصه‌ای را روایت کردیم که در آن نیروهای پزشکی تحت پوشش صلیب سرخ در منطقه حضور پیدا می‌کنند و در نهایت متوجه می‌شویم که این صلیب سرخ نیست بلکه صهیونیسم است که این کارها را انجام می‌دهد و این حضور را با نمادی از ستاره داوود که از گردن بازیگر بیرون بود نشان دادیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» توضیح داد: متأسفانه این فیلم سینمایی زمانی آماده شد که با توجه به تغییر مدیران، سازمان سینمایی نگاه دیگری به این فیلم داشته و می‌توان گفت توجهی به فیلم و محتوای آن نکردند و ما فقط توانستیم این فیلم را در تلویزیون به نمایش گذاریم. حتی سازمان سینمایی برای اکران این فیلم با ما همکاری نکرد. ما مدت‌ها به دنبال اکران این فیلم بودیم که متأسفانه موفق نشدیم. البته «فرشتگان قصاب» در فضای مجازی منتشر شد که از آن استقبال شده است.

آمریکایی‌ها دوست مردم ایران نیستند

قهرمانی گفت: در بحث اکران این فیلم در خارج از کشور نیز بعد از انتخابات سال ۹۲ نتوانستیم به صورت جدی ورود پیدا کنیم، در کنار آن چند پروژه را به بنیاد سینمایی فارابی ارائه کردم که در حوزه مقاومت بود و به دلایل مختلف برای حمایت پذیرفته نشد.

به تازگی با یکی از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام صحبت کردم و گفتم در معرفی واکسن کرونا کار شما غلط بود، از من پرسید چرا؟ گفتم شما پیوست تبلیغاتی برای این کار نداشتید، اگر پیوست تبلیغاتی داشتید تأثیرگذاری بیشتری نیز به همراه بود وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: مقام معظم رهبری بسیار از ما جلوتر هستند، ما یک برآوردی مبتنی بر تحقیقات این قصه داشتیم، کما اینکه فرمایشات حضرت آقا هم قاعدتاً مبتنی بر تحقیقات و تجربه ایشان است، به خصوص ایشان تجربه بسیاری در دشمن شناسی دارند، آمریکایی‌ها دوست ایران و مردم ایران نیستند و این مساله کاملاً مشخص است، انگلیسی‌های خبیث خودشان در مصاحبه‌هایی اعلام کرده‌اند که حتی واکسن خود را با توجه به اینکه نمی‌دانند نتیجه‌اش چه می‌شود روی مردم کنیا آزمایش کنند، که صدای مردم کنیا بلند شده است. ما باید به توانمندی‌های داخلی خودمان و به جوانان خودمان اطمینان کرده و آنها را تشویق کنیم.

تهیه‌کننده فیلم «خاک و آتش» بیان کرد: به تازگی با یکی از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام صحبت کردم و گفتم در معرفی واکسن کرونا کار شما غلط بود، از من پرسید چرا؟ گفتم شما پیوست تبلیغاتی برای این کار نداشتید، اگر پیوست تبلیغاتی داشتید تأثیرگذاری بیشتری نیز به همراه بود. من اگر بودم این امر را تبدیل به یک جشن ملی می‌کردم، چرا که جشن ملی کردن واکسن بسیار مهم و تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: اینکه مردم جوانان ما را باور کنند، امید به جامعه تزریق می‌شود. اینکه ما اولین کشور مسلمان هستیم که توانسته‌ایم این واکسن را تولید کنیم، مایه افتخار است. مردم باید به این باور برسند که جنس ایرانی و تولید ایرانی برای آنها به صرفه تر است از جنسی که خارج از ایران وارد کنند و از آن استفاده کنیم.

مشکل ما مدیریت پول است

قهرمانی همچنین درباره تأثیر سینما در ایجاد آگاهی و اطمینان در جامعه گفت: ما باید تولید سینمایی خود را افزایش دهیم، در حال حاضر تنها سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم در کشور تولید می‌شود، به نظر من ظرفیت تولید فیلم‌های سینمایی در کشور بالای ۶۰۰ فیلم است. توجه کنید اگر هالیوود سالی بیش از هزار فیلم تولید می‌کند، تنها ۲۰ فیلم شاخص در طول یک سال دارد، باقی فیلم‌های تجاری است که به نوعی ترویج فرهنگ غرب را می‌کند. ما باید بتوانیم آنچه که ارزش‌های نظام و انقلاب و ارزش‌ها و باورهای مردم و اعتقاداتشان است در حوزه سینما به تصویر بکشیم.

وی توضیح داد: بخشی از این ارزش‌ها اتکا به خود است یعنی باورهای ایرانی است. عقل و فکر و توانمندی‌های ایرانی است که باید در چارچوب فیلم نمایش داده شود، هرچند برخی می‌گویند این فیلم‌ها شعاری می‌شود، اما باید بگویم که ما در جامعه خود نیاز به شعار داریم، به عنوان مثال در هالیوود فیلمی مانند «مرد عنکبوتی» ساخته می‌شود که در آخر برای اینکه بتواند قدرت خود را نشان دهد، کنار پرچم آمریکا قرار می‌گیرد که این خود یک شعار و تبلیغ است.

قهرمانی در پایان گفت: موضوعاتی از این دست واقعاً جای کار دارد، در آمریکا و اروپا برای جنگ جهانی دوم همچنان فیلم ساخته می‌شود، آن وقت ما برای دفاع مقدس شاید تنها ۱۰۰ فیلم ساخته‌ایم. ما مشکل پول نداریم بلکه مدیریت پول مشکل ما است، اگر این مساله برطرف شود می‌توانیم ظرفیت سینما را برای تقویت مردم و امید دادن به آنها افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.