یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

ساخت ادامه پایتخت ۶ برای نوروز ۱۴۰۰؛

آیا تلویزیون در برابر باج‌خواهی «پایتخت» نشین‌ها تسلیم شد؟!

صدا و سیما؛ علی عسکری؛ حمید شاه آبادی

سینماپرس: سیروس مقدم کارگردان پایتخت از ساخت ادامه پایتخت ۶ برای نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سریال‌های ناتمامِ تلویزیون همه مشغول تولیدند به جز "پایتخت" پرماجرا! سریالی که دستمزدهای هنگفت بازیگرانش و محتوای مسئله‌دارِ ششمین فصل آن، باعث شده تا هر بار خبری از این سریال بیرون می‌آید صدایِ بسیاری از اهالی رسانه و منتقدین را بلند کند.  

اولاً اعتقاد دارند باید گروهِ سازنده تمام همّ و غمّ خودش را بر پایان فصل ششم بگذارد و سپس از رسانه ملّی درخواست کنند که با این سریال هم همچون دیگر مجموعه‌های تلویزیونی در فرآیندِ معمول خودش برخورد شود.

یکی از مشکلات سریال "پایتخت" این بوده که بازرگانی صداوسیما درباره ساخت و مراحل تولید آن خصوصاً در فصل ششم تصمیم‌گیری کرد حتی مداخله در ساختار محتوا هم ملغمه‌ای از اتفاقات پرماجرا را برای این سریال، عوامل و سردرگمی مخاطب این سریال بوجود آورد.  

شاید یکی از مشکلات اساسی‌ این سریال از زمانی آغاز شد که موضوع اسپانسردر فصل پنجم پیش آمد و پای تبلیغات، اپلیکیشن و بازرگانی رسانه ملّی فصل ششم به این سریال باز شد. با همه این اوصاف باید دید ادامه ساخت این پروژه بر چه مداری پیش خواهد رفت؟ آیا فیلمنامه قسمت‌های باقیمانده و سرانجامِ قهرمانانش در این فصل به کجا می‌رسد؟

از طرفی دیگر آیا با توجه به انصراف محسن تنابنده و ناز و کرشمه‌های برخی از بازیگران دیگر، مسیرِ ساخت "پایتخت۷" که دوباره وعده‌اش را می‌دهند محقق خواهد شد؟

حاشیه‌ها و پیگیری‌ها

پنجشنبه شب بود که دوباره چراغِ نیم‌سوز بازگشت "پایتخت" به تلویزیون با گفت‌وگوی اینترنتی محسن تنابنده، روشن شد.  بعد از حاشیه‌ها و پیام اینستاگرامی طراح و بازیگر نقش اصلی سریال، او در برنامه اینترنتی حاضر شد و چراغِ سبز ادامه پایتخت را غیرمستقیم در پسِ شوخی‌های مجری، روشن کرد. وقتی که او درباره حضور پنجعلی (علیرضا خمسه) می‌گفت شاید این پنجعلی برادری داشته باشد و یا ان‌شاالله عید شاهد "پایتخت" دیگری خواهیم بود و تنابنده پاسخ می‌دهد ان‌شاءالله که همین‌طور باشد.  

سکوت را سیروس مقدم شکست!

پیگیری‌های تسنیم  نشان می‌دهد که  قرار بود ۴ قسمت باقیمانده این سریال را دی‌ماه کلید بزنند و تصویربرداری کنند که هنوز خبری نشده! در ویدئویی که صداوسیما از سیروس مقدم منتشر کرده مشخص شد که قرار است آن قسمت‌های باقیمانده ساخته و در عید نوروز پخش شود.  

"سیروس مقدم در این ویدئو اعلام می‌کند که طبق قولی که به مردم داده‌ایم تلاش می‌کنیم آن قسمت‌های باقیمانده از سریال را آماده کنیم تا "پایتخت ۶" به انتها برسد.  فیلمبرداری را از اوایل بهمن آغاز می‌کنیم و تقریباً ادامه همان داستان قبلی با کمی تغییرات ساخته خواهد شد.  در تلاشیم ادامه این فصل را به نوروز برسانیم و به همین خاطر احتمالا قسمت‌های باقیمانده آن که ۲ یا ۳ قسمت خواهد بود، ساخته خواهد شد. "

* کارگردان سریال "پایتخت" همچنین اعلام کرده فصل هفتم این مجموعه تلویزیونی را نیز سال آینده ساخته می‌شود.  

مشکلِ رسانه‌ها با پایتخت/ دستمزد نجومی و فراموش کردن خانواده

دوباره موضوع "پایتخت"، "نوروز" و فصل جدیدش با این ویدئوها و پیگیری‌ها جدّی می‌شود. در حالیکه کماکان مدیران مربوطه و شبکه یک و تهیه‌کننده و حتی تنابنده ترجیح می‌دهند مستقیماً درباره ساخت و ادامه این کار اظهارنظری نکنند. به هر حال این قسمت‌های باقیمانده که به نوعی بدهی "پایتختی"ها به مردم است باید ادا شود و بعد درباره فصل هفتم تصمیم‌گیری شود؛ آن هم با فیلمنامه و توجه به عقبه پربار "پایتخت" که حرف اول و آخرش خانواده بود.

در هر حال چه بازیگران اصلی سرکار باشند و چه دستمزدها بالاتر رفته باشد، پایتختی‌ها باید بدهی خودشان را به مخاطبِ تلویزیون که ۶ فصل این سریال را دنبال کرده، ادا کند. باید ببینیم و منتظر بمانیم سرانجامِ "پایتخت۶" به کجا خواهد رسید؟ آیا دوباره ضدخانواده خواهد بود و یا به عقبه‌اش برخواهد گشت؟

البته رسانه‌ای‌ها، کارشناسان و منتقدین اعتقاد دارند این وابستگی بیش از حدِ به اسپانسرها و حضور پررنگ بازرگانی صداوسیما به کارهایی مثل "پایتخت" هم ضربه زده و انتظارات و توقعات بازیگران را بالا برده و به نظر می‌رسد مشکل اصلی هم تحقق همین توقع‌ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.