جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران:

همه ۳۹ فیلم کوتاه داستانی فرصت داوری در جشنواره فیلم فجر را دارند و این اتفاق خوبی است

هفتمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» بیان کرد هر ۳۹ فیلمی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شده بودند، در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر داوری می شوند.

به گزارش سینماپرس، کاوه سجادی حسینی نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» در گفتگو با مهر با اشاره به چگونگی شرکت فیلم‌های کوتاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، گفت: با توجه به اینکه بخش نمایش فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال جاری برگزار نشد و نامزدی هم هنوز برای آن اعلام نشده است، هر ۳۹ فیلم کوتاه داستانی راه یافته به این جشنواره، به بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

وی بیان کرد: نامزدهای دریافت سیمرغ از دل این ۳۹ فیلم انتخاب و در نهایت برگزیدگان مشخص می‌شود.

این کارگردان سینما تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات انتخابی وجود ندارد، همه ۳۹ فیلم کوتاه داستانی فرصت داوری در جشنواره فیلم فجر را دارند و این اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: البته هنوز نمی‌دانیم قرار است یک سیمرغ جایزه بدهند و یا همچنان قانون پذیرش فیلم‌های ۱۵ دقیقه‌ای ادامه دارد یا خیر. با توجه به اینکه همه ۳۹ فیلم در جشنواره داوری می‌شوند این احتمال وجود دارد که در این دوره قانون ۱۵ دقیقه‌ای حذف شده باشد.

نایب رییس انجمن فیلم کوتاه تهران در پایان تاکید کرد: جشن مستقل سینمای کوتاه نیز با تغییراتی همراه شده است و قرار است از دوره بعد هر فیلمی کوتاهی که در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بگیرند، مستقیم در جشن ایسفا در بخش مسابقه شرکت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.