دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۱

سیدزاده: نفوذی های قسم خورده اجازه ندادند سینمایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم/ دولت مگر به شعارهایش عمل کرد که توقع داشته باشیم در عرصه فرهنگ عملی مثبت داشته باشد؟

سیدسعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما اظهار داشت: نفوذی های قسم خورده ای که ما می دانیم ریشه شان از کجاست و در داخل چه آدم هایی این نقش را بازی کردند اجازه ندادند ما سینمایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم؛ آن ها این شرایط را ایجاد کردند که ما به اینجا برسیم آن ها نگذاشتند دغدغه های امام (ره) و رهبری در حوزه فرهنگ و هنر محقق شود و همه امید ما این است که روزی جلوی این نفوذی ها به صورت جدی گرفته شود و ما دیگر شاهد جولان دادن آن ها در هیچ حوزه ای از جمله حوزه مهم فرهنگ و هنر نباشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مرزی برای زندگی» و «خداحافظ رفیق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ملی ما سینمایی است که نه ربطی به جناح اصلاحات دارد نه اصولگرا! سینمای ما سینمایی است که باید قاعدتاً منبعث از انقلاب اسلامی ایران باشد. انقلابی که پایه گذار آن امام امت (ره) بود و با تمام وجود پا به عرصه گذاشت تا دگرگونی در عرصه اجتماعی و فرهنگی کشور ایجاد کند و سینما باید همپای این دگرگونی دگرگون می شد.

وی ادامه داد: سینما بعد از انقلاب تغییراتی کرد اما متأسفانه دگرگون نشد. به جرأت می گویم سینمایی که الآن ما داریم جدا از بحث تکنیک، آن چیزی که ما را به سینمای ملی می رساند و اعتقاد و باور ما بود نیست! متأسفانه گویا هنرمندان که هیچ مسئولان امر هم هیچ دغدغه ای در این زمینه نداشتند و اعتقادی به اسلام و انقلاب نداشتند. تا سینمای انقلابی را تحت عنوان سینمای ملی عرضه کنیم.

سیدزاده با تأکید بر اینکه به نظر من همه کم کاری کردند و برخی افراد به عمد کاری کردند که وضعیت در سینما این چنین بحرانی شود اظهار داشت: دولت تدبیر و امید مگر به شعارهایش عمل کرد که توقع داشته باشیم در عرصه فرهنگ عملی مثبت داشته باشد؟ این ها از روز اول اصلاً در عرصه فرهنگ قدم برنداشتند و فرهنگ و هنر هرگز در اولویت های شان نبود.

این سینماگر متذکر شد: مشکل سینما در کشور ما به یک دولت برنمی گردد و بنده معتقدم همه دولت ها به عمد سینما را تخریب کردند به نحوی که امروزه ما سینمایی نداریم که راجع به آن حرف بزنیم. بی تردید پخش تصاویری بر پرده نمایش عنوانش سینما نیست و اسم این را نمی توانیم سینما بگذاریم.

وی متذکر شد: سینما ترکیبی از علاقمندی، شعور و تکنیک و باور انسان است که به ندرت توسط اندک فیلمسازانی به نمایش گذاشته شد اما بسط پیدا نکرد که بتوانیم به سینما افتخار کنیم. من امیدوارم به مدد حق تعالی و با رهنمود ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای شرایطی فراهم شود تا بچه های مسجدی و بسیجی و دارای باور و اعتقاد پشتیبانی شوند تا ان شاالله بتوانیم در سال های بعدی سینمای ملی داشته باشیم.

سیدزاده در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: متأسفانه در این سال ها گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر وجود نداشته و آن کاری که باید می شد نشده است. ما آنچه شایسته انقلاب اسلامی بود را انجام ندادیم و به خصوص از منظر محتوا در سینما بسیار عقبگرد جدی داشتیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.