دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

راهکار برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا/۱۰

فلاح پور: وزارت ارشاد تدبیری عاجل برای بیمه بیکاری داشته باشد/ بودجه فرهنگ و هنر در بحران کرونا باید برای هنرمندان صرف شود

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: مهمترین مسأله ای که مدیران فرهنگی و سینمایی باید در این روزهای بحرانی انجام دهند اختصاص بیمه بیکاری به هنرمندان و سینماگران است، وزارت ارشاد تدبیری عاجل برای بیمه بیکاری داشته باشد و مسئولان بیش از این نباید در این رابطه شعار بدهند!

کارگردان فیلم سینمایی «تیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مبحث بیمه بیکاری علیرغم همه وعده های مدیران و مسئولان سال های سال است روی زمین مانده و هیچ گاه جنبه عملی به خود نگرفته و همچنان در این روزهای کرونایی باز هم تنها در برخی جلسات و شوراها مطرح می شود و مدیران از کنارش عبور می کنند. این در حالی است که اگر بیمه بیکاری سینماگران و هنرمندان وجود داشت در این ایام بحرانی دیگر غم نان کسی را آزار نمی داد.

وی سپس با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات مهمی که ما این روزها با آن درگیر هستیم هدررفت بودجه های بیت المال برای انجام کارهای بیهوده است تصریح کرد: بودجه فرهنگ و هنر در بحران کرونا باید برای هنرمندان صرف شود نه انجام کارهای بیهوده نظیر برگزاری جشنواره ها! واقعاً بنده نمی دانم مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی با چه خرد و اندیشه ای دست به برگزاری جشنواره های فیلم بی بازده در این ایام کرونایی می زنند؟

فلاح پور در همین راستا متذکر شد: از سوی دیگر بعضاً شاهد هستیم نهادهایی مانند بنیاد سینمایی فارابی بودجه های هنگفتی را به برخی کارهای محیرالعقول که هرگز انجام نمی شوند و به ثمر نمی رسند اختصاص می دهند که از جمله آن ها اختصاص بودجه برای نگارش و تحقیقات سینمایی است که اغلب هم دوستان و نزدیکان برخی مدیران از این بودجه ها بهره مند می شوند!

این سینماگر با بیان اینکه این نوع آمار دهی پوششی برای بر باد دادن پول های بیت المال است تأکید کرد: باید جلوی این خرج کردهای اضافی در این ایام کرونایی گرفته شود. واقعاً در این زمانه ای که برخی از هنرمندان صاحب نام و صاحب اندیشه در غم تأمین معاش روزانه خود مانده اند صرف این بودجه های هنگفت چه معنایی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: همه ما به خوبی می دانیم که اهالی سینما جمع بسیار کوچکی هستند و حمایت مالی از آن ها دشوار نیست و اگر برنامه ریزی درست و دغدغه مندی از سوی مدیران سینمایی وجود داشته باشد آن ها می توانند در این راستا حرکت قشنگی بکنند.

فلاح پور در پایان اظهاراتش گفت: امروزه سینما در وضعیت بحرانی است. تنها بخش معدودی از سینماگران فعال هستند و بقیه یا فکر مهاجرت هستند یا می خواهند تغییر شغل دهند و اوضاع شان به هم ریخته است؛ واقعاً اگر مسئولان قصد کمک به هنرمندان و سینماگران را دارند نباید بگذارند بیش از این فرصت ها از دست برود و زندگی هنرمندان بیش از پیش در معرض نابودی و خطر قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.