یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

یادآوری «علیرضا جاویدنیا» از دیدار با رهبری:

برایم جالب بود که ایشان به دور از تشریفات، تعارف و آنقدر صمیمانه بود که انگیزه می‌داد

علیرضا جاویدنیا

سینماپرس: هنرمند قدیمی رادیو و تلویزیون از دیدار صمیمانه‌ای گفت که همه طنازان را امیدوار کرد؛ وقتی عالی‌ترین شخصِ مملکت آنقدر با اشراف درباره فرهنگ و هنر صحبت می‌کرد.

به گزارش سینماپرس، در دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ که "جمعه ایرانی" روی آنتن رادیو می‌رفت نقش «خان‌خان» را اجرا می‌کرد. البته در سال‌های اخیر این برنامه را با نام جدید «رادیو صبح جمعه با شما» می‌خوانند و هنرمندان و بازیگران مطرح کشور در قالبی طنز  به بررسی موضوعات روز کشور می‌پردازند. او اعتقاد دارد مردم با شنیدن "صبح جمعه با شما" از دریچه رادیو ایران آرامش توأمان با شادی و نشاط پیدا می‌کنند.

علیرضا جاویدنیا به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی این روزها بیشتر در خانه استراحت می‌کند. او تا قبل از این، کارگردانی "صبح جمعه با شما" را برعهده داشت. او با اشاره به اینکه حالش خوب است و فقط به دلیل مشکلات تنفسی اسپری و آنتی‌بیوتیک‌های قوی استفاده می‌کند درباره دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رهبر انقلاب صحبت کرد.  

رادیو، فرهنگ و هنر، رهبر، صدا و سیما،

اولین دیدار بدون دوربین

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

روایت از بحث گل آقا شروع شد و به چفیه‌ای رسید که حضرت آقا به او هدیه کرد. علیرضا جاویدنیا به خبرنگار تسنیم  گفت: زمانی در اوج برنامه‌های "صبح جمعه با شما" سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱، هیچ دوربینی نبود که این ملاقات‌ها را ثبت و ضبط کند. اولین باری که گروه‌های رادیویی خدمت ایشان شرف‌یاب می‌شدند. جالب است بدانید سرفرصت با گروه "صبح جمعه" نشست داشته باشند.  

رفتار بدون تشریفات رهبر انقلاب

هنرمند قدیمی رادیو و تلویزیون به رفتارِ صمیمانه رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: برایم جالب بود که ایشان به دور از تشریفات، تعارف و آنقدر صمیمانه بود که انگیزه می‌داد. وقتی بحث می‌کردیم آنقدر فروتنانه و متواضعانه به مطالبه‌ها و مشکلات گوش می‌کردند و با اشرافِ کامل پاسخ می‌دادند، آدمی را به وجد می‌آورد.

دورانِ موشک‌باران بود

جاویدنیا تأکید کرد: به یاد دارم که در دیدار اول دوربینی نبود تصاویر لحظات این ملاقات را ثبت و ضبط کند. آن دیدار زنده یاد حسین عرفانی، مهین دیهیم، فرهنگ مهرپرور و کنعان کیهانی حضور داشتند، البته بقیه دوستان را به یاد ندارم. آنقدر گفت و شنودها زیبا و صمیمانه اتفاق افتاد. ایشان متذکر می‌شدند که شما باعث تجدید قوا و روحیه رزمنده‌ها در جبهه شدید، آن دوران، دورانِ موشک‌باران بود و بهترین‌ها را برای همه آرزو کردند.  

رادیویی که رهبری برای درگذشتش پیام تسلیت فرستادند

وی با اشاره به اینکه رهبری برای فرهنگ مهرپرور پیام تسلیت صادر کردند، گفت: یکی از اتفاقات تلخ که در طول دوران طلایی "صبح جمعه با شما" روی داد، درگذشت ناگهانی زنده‌یاد فرهنگ مهرپرور بود. این هنرمند فقید چهاردهم شهریور سال ۱۳۷۳ به علت سکته مغزی، در سن ۴۹ سالگی درگذشت. درگذشت این هنرمند به صدور پیام تسلیتی از سوی مقام معظم رهبری منجر شد.

بحث با "گل آقا" پیش آمد

جاویدنیا به دیدار با رهبری در شب عید مبعث اشاره کرد و افزود: یادم می‌آید از طرف رادیو، شب عید مبعث در یکی دو سال اخیر، دعوت شدم. زانویم آن روز ناراحت بود و صندلی گذاشتند تا بنشینم. محفل، محفل خاصی بود و جمعِ طنازان و طنزپردازان بود. آن روز بحث "گل آقا" پیش آمد و درباره اهداف طنز صحبت شد. چه کارهایی باید بشود و چه کارهایی نشود.

برخورد با رویِ گشاده

وی در پاسخ به این سؤال که  این دیدارها چه تأثیراتی می‌تواند بر هنرمندان و اهالی فرهنگ داشته باشد، گفت: وقتی بزرگ و عزیزی نکاتی را متذکر می‌شود و آن روی گشاده و صمیمیت را می‌بیند هم هنرمند را سرذوق و شوق می‌آورد و هم اهالی فرهنگ و هنر ما متوجه می‌شوند عالی‌ترین شخصِ مملکت، آنقدر به فرهنگ و هنر و اندیشه ارج می‌نهند.

من از آقا "چفیه" خواستم

هنرمند قدیمی رادیو و تلویزیون درباره هدیه‌ای که از رهبر انقلاب گرفت، خاطرنشان کرد: هرکسی از حضرت آقا چیزی می‌خواستند، خودشان انگشتر هدیه می‌کردند. مسئول دفتر آقای شاه‌آبادی معاون وقت صدا، به من گفته بود از حضرت آقا برایشان چفیه بگیرم. من گفتم "آقا" سلامتی شما را می‌خواهم اما به کسی قول داده‌ام از شما چفیه بگیرم. خوشبختانه چفیه اهداء کردند و من برای آن مسئول دفتر بردم.   

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.