جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

روایت یک کارگردان انیمیشن‌ از دیدار با رهبری؛

امام خامنه‌ای: سینمای داستانی بسیار مهم است و باید در آن وارد شد اما برای اینکه سالم بمانید باید «لباس ضدگلوله» پوشید!

امام خامنه ای

سینماپرس: هادی محمدیان کارگردان و نویسنده انیمیشن‌های شاهزاده روم و فیلشاه از تجربه دیدار با رهبر فرهیخته انقلاب گفت و خاطره جالبی را از ملاقات با ایشان بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، دیدار صمیمانه رهبر انقلاب با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه کشور، یکی از جذاب‌ترین و شنیدنی‌ترین ملاقات‌های آیت الله خامنه‌ای با این بخش مهم و حیاتی کشور است.

آرشیو تصاویر این دیدارها که به صورت مستندی به نام غیررسمی تولید شده است پنجشنبه شب از شبکه سه سیما پخش شد.  به بهانه پخش این مستند با برخی از هنرمندانی که در این دیدارهای صمیمانه حضور داشتند مصاحبه کردیم تا تجربه و خاطرات آنان را از بازخورد رهبر انقلاب در پاسخ به صحبت‌های آنان بشنویم.

هادی محمدیان کارگردان انیمیشن‌های شاهزاه روم و فیلشاه در این باره بیان کرد که آنچه که در دیدارهایی که با رهبر انقلاب داشتیم برای من جالب بود این بود که ایشان اشراف جالب توجهی نسبت به سینمای ایران و جهان داشتند و به آن به عنوان رهبر کشور اهمیت می‌دادند. ما در این جلسات خیلی کوتاه حرف زدیم. واقعیت این است که شخصیت معنوی ایشان جذبه خاصی داشت که روی انسان اثرگذار بود.

اما با این وجود چیزی که برای من عجیب بود این بود که ایشان در پاسخ به انتقادات برخی از همکاران ما که اتفاقاً بعضا خیلی هم تند و تیز بود برخورد بسیار صبورانه‌ای داشتند. چندبار به خودم گفتم که ایشان الان به این انتقاد پاسخ می‌دهند اما می‌دیدم که نکات را یادداشت می‌کردند و با صبوری و حلم، بعد از اتمام صحبت‌های همکارانم به آنان پاسخ دادند.

کارگردان شاهزاده روم در ادامه بیان کرد که اشراف ایشان بر سینما نشان از مطالعه و جامعیت ایشان داشت. نظرات و دیدگاه‌های ایشان موشکافانه‌ بود. نکته دیگر اینکه متوجه شدیم که ایشان نه تنها فیلم‌های ایرانی را تماشا می‌کنند بلکه از فیلم‌های خارجی نیز مطلعند و نسبت به آنان تحلیل دارند. اگر بخواهم مثال بزنم با توجه به اینکه از آن دیدار گذشته است فکر می‌کنم که درباره فیلم لینکلن مطالب تاریخی را مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها در فیلم‌هایشان تاریخ را تحریف می‌کنند گفتند. اینکه خود آمریکایی ها فرهنگ و روش برده‌داری را بنا گذاشتند و با این فیلم تلاش کردند تا از آن فاصله بگیرند. خلاصه آنکه فیلم‌ها را به صورت جدی تماشا می‌کنند.

او در ادمه بیان کرد که زمانی که ما را به عنوان سازندگان انیمیشن فیلشاه معرفی کردند با حالت روحانی خاصی در ایشان روبرو شدیم و خیلی خوشحال شدم که انیمیشن ما را تماشا کرده‌اند و آن را دوست دارند و از ما تشکر کردند. ما هم درباره اینکه در بخش خصوصی کار می‌کنیم صحبت کردیم و از مشکلات مسیرمان حرف زدیم. اما رهبری گفتند که اتفاقاً در همین مسیر بمانید و تلاش کنید. روی پای خودتان بایستید و این برای تولیدات خودتان و سینمای انیمیشن کشور بهتر است و کار دست همین است.

محمدیان در ادامه از خاطره‌ای جالب که از دیدار دیگری که با رهبر انقلاب داشتند برای ما گفت. کارگردان فیلشاه تعریف کرد که در دیدار دوم برخی از دوستان مستندساز درباره این مسأله گفتند که دوست دارند تا در فضای سینمای داستانی وارد شوند اما ابعاد نفسانی فضای سینما مانند شهرت و... شاید آنان را از مسیر سلامت دور کند و نفسانیات بر آنان غلبه کند و بعد نفسانی انسان رشد کند. برای همین آیا در این مسیر ورود بکنیم یا خیر؟

حرف ایشان آویزه گوش من شد، ایشان گفتند که باید در این مسیر ورود کرد. سینمای داستانی بسیار مهم است و باید در آن وارد شد اما برای اینکه سالم بمانید آنچه که به نظر من مهم است این است که باید لباس ضدگلوله پوشید. تعبیر ایشان از لباس ضدگلوله این بود که با خدا ارتباط قوی داشته باشید و نماز نافله شب بخوانید.

محمدیان در پایان همینطور از طی شدن مراحل پایانی ساخت فیلم انیمیشن بچه زرنگ خبر داد و گفت که مراحل ساخت موسیقی آن با امیر توسلی طی می‌شود و بعد از آن آماده اکران خواهد بود. البته با توجه به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور باید صبر کرد و دید که چه زمانی برای اکران مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.