چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

راهکار برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا/۶

زندگانی: تا زمانی که دچار معضل و بحران در بخش مدیریت هستیم هیچ اتفاق خوبی در هیچ یک از حوزه ها رخ نخواهد داد

امین زندگانی

سینماپرس: امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: مشکلات در کشور ما این روزها آنقدر زیاد است که فقط نمی توانیم به مشکل اهالی سینما اشاره کنیم؛ متأسفانه وضعیت اغلب حرفه ها و مشاغل به هم ریخته و مسئولان هم تدبیری برای رفع هیچ یک از این مشکلات ندارند از این رو بنده معتقدم تا زمانی که دچار معضل و بحران در بخش مدیریت هستیم هیچ اتفاق خوبی در هیچ یک از حوزه ها رخ نخواهد داد!

بازیگر فیلم های سینمایی «ملک سلیمان» و «فصل فراموشی فریبا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در شرایط عادی هم وضعیت سینما و تئاتر و به طور کل فرهنگ و هنر بسیار وخیم بود وای به حال الآن که کرونا هم آمده و حال و روز همه را بدتر از بد کرده است! در این شرایط اگر حال سینما خوب بود باید تعجب می کردیم متأسفانه سینمای ایران سال ها است که به کما رفته و حال و روز خوبی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که سینما و سایر بخش ها را با مشکل جدی روبرو ساخته معضل عدم تخصص گرایی است. بنده معتقدم تا زمانی که در پست های مدیریتی تخصص گرایی اتفاق نیفتد ما به هیچ نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

زندگانی سپس با تأکید بر اینکه ما باید آگاه باشیم که نمی توانیم بحران مدیریتی چندین ساله را به صورت معجزه وار حل کنیم تصریح کرد: وقتی سال ها فقدان حضور نیروهای متخصص و دغدغه مند باعث ایجاد یک معضل جدی در حوزه ای شده باشد نمی توان آن معضل را سریع حل کرد. از این رو اگر فکر کنیم حالا یک شبه می توان برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا به نتیجه برسیم تفکری غلط است و به این راحتی نمی توانیم شاهد بهبود وضعیت سینما باشیم.

این بازیگر در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: متأسفانه خانه از پای بست ویران است؛ بنده موکداً تأکید می کنم این روزها کل جامعه دچار معضل و پاندمی بحران مدیریتی است و تا زمانی که این بحران برطرف نشود شاهد بهبود اوضاع در هیچ بخش و حوزه ای از جمله سینما نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.