چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

راهکار برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا/۱

شایان فر: وزارت ارشاد بی همت ترین وزارتخانه است/ حکام فرهنگی کشور مانند کوفیان پشت حضرت مسلم (ع) را خالی کردند!

محسن شایان فر

سینماپرس: محسن شایان فر تهیه کننده سینما با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: مدیران سینمایی به جای صرف بودجه های هنگفت برای جشنواره های بی خاصیت، سالن های سینما را به دستگاه های هواساز مجهز کنند؛ من واقعاً نمی دانم با کدامین درایت و تدبیر تمام دل مشغولی این روزهای مدیران سینمایی برگزاری جشنواره هایی شده که اغلب هیچ مخاطب و دستاوردی برای سینمای ایران ندارند و تنها بودجه های هنگفتی از بیت المال را هدر می دهند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مانی و ندا» و «شب برهنه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم حکام فرهنگی کشور مانند کوفیانی هستند که پشت حضرت مسلم (ع) را خالی کردند!؛ آن ها رفتار خوبی با هنر و هنرمندان ندارند و از زمان بحران کرونا به شدت پشت هنرمندان را خالی کرده اند و هیچ حمایت شایسته ای از آن ها ندارند.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد بی همت ترین وزارتخانه است تصریح کرد: مسئولان وزارت ارشاد در این بحران کرونا خود را کاملاً کنار کشیده اند و تنها نظارت گر اتفاقات هستند. آن ها همه چیز را به دست طبیعت سپرده اند تا ببینند اوضاع چطور می شود! این در حالی است که مسئولان و متولیان وزارت ارشاد باید با تدبیر و عقلانیت برای برون رفت از این وضعیت بغرنج تدبیری عاجل اتخاذ می کردند.

شایان فر در همین راستا ادامه داد: اغلب هنرمندان پس اندازی ندارند و در این روزهای بحرانی کرونا زندگی شان با مخاطرات جدی روبرو شده است. هنرمندان سفیران فرهنگی ایران اسلامی محسوب می شوند و این وظیفه مدیران است که از آن حمایت ویژه داشته باشند. این اتفاقی است که ما در سراسر دنیا نیز شاهد بودیم که دولت ها رسیدگی خوبی هم به هنرمندان و هم عموم افراد جامعه داشتند.

این سینماگر متذکر شد: در حال حاضر وسایل هواساز بسیار خوبی تولید شده که در همین کشورهای همسایه ما مانند امارات، قطر و... نیز در سالن های سینما استفاده می شود. متولیان سینما می توانند این دستگاه ها را که هوای متراکم را به بیرون هدایت می کند خریداری کرده و سالن های سینما را برای استفاده عموم مردم با رعایت سایر پروتکل های بهداشتی بازگشایی کنند.

وی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: بنده باز هم می گویم این جشنواره هایی که طی این مدت برپا شدند جز بر باده دادن بودجه عظیمی از بیت المال دستاورد دیگری نداشتند و من امیدوارم مدیران سینمایی به جای برپایی این جشنواره های زورکی تدبیری عاجل برای برون رفت سینما از این کمای کنونی اش داشته باشند و فکری به حال هنرمندان بیکار و خانه نشین و بی پول کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.