دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت:

ادعای یک فتح باب برای حضور صنعت در بخش تئاتر را داریم!

حمید نیلی در نشست خبری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت

سینماپرس: حمید نیلی، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت عنوان کرد: سال گذشته ما برآورد هزینه جشنواره را دو میلیارد داشتیم اما با تغییر هزینه ها و قیمت ها همه چیز دو برابر شد ، ما هم از 2 بخش صنعت برای تأمین هزینه ها کمک گرفتیم که البته باز هم این فاصله جبران نشده است.

«حمید نیلی»، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت که امسال از 26 آذر ماه اجراهایشان را به عنوان نخستین جشنواره تئاتر آنلاین در کشور آغاز کرد و حال به ایستگاه نهایی رسیده است، در گفت وگو با فارس درباره بازخوردشان از این جشنواره آنلاین گفت: خدا را شکر میکنیم که این جشنواره با همه داستان هایی که برای برپایی داشت، رضایت بخش شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار بازدید کارها داشته، گفت: حتی کارگاه های آموزشی اساتید دو هزار بازدید هم داشته و میزان ثابت 150 تا 200 هنرمند که بحمدلله خیلی میزان خوبی است.

نیلی با اشاره به اهتمام داوران برای حضور در شهرهای مختلف و ارزیابی آثار گفت: این هم یکی از اتفاقات خوب جشنواره امسال بود. من از ستاد اجرایی، انجمن تئاتر انقلاب و بنیاد روایت و همینطور بخش صنعت که از ما حمایت کردند تشکر می کنم.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت یادآور شد: برخی آمده و گفته اند که بودجه میلیاردی از بخش صنعت به کجا رسیده و بیش از ظرفیت بوده و خرج نشده، در حالیکه این درست نیست صنعت به اندازه  مشخص ورود کرده و ما هم بعد از جشنواره قطعا همه هزینه ها و دریافتی ها را اعلام می کنیم.

وی در این باره افزود: ما دو میلیارد برآورد جشنواره سال گذشته داشتیم منتها براساس اتفاقاتی که افتاد هزینه ها چند برابر شد و فاصله جدی بین اینها افتاد که با سفرها، تندیس، پشتیبانی و برنامه ها 4.5 میلیارد هزینه های جشنواره می شد. ما از ابتدا تصمیم داشتیم بخش صنعت را درگیر کار کنیم و آنها هم از ما حمایت کردند، 600 میلیون تومان مس سرچشمه رفسنجان و 300 میلیون تومان هم همراه اول به ما کمک کرد، البته در کنارش اداره کل هنرهای نمایشی و ارشاد هم حدود دویست میلیون تومان کمک هایی داشتند ولی این دو مبلغ که خدمتتان گفتم به ما کمک از سوی صنعت شد. شما خودتان حساب کنید که تا 4.5 میلیارد برآورد هزینه چقدر هنوز فاصله داریم که امیدواریم این مشکل هم حل بشود.

نیلی یادآور شد: البته اگر ما می توانستیم کارها را به اجرا ببریم، مشهد و استان فارس هم قرار بود کمک هایی برای اجرا در این شهرها بکنند که متأسفانه نشد با این حال بنای ما از اجرای هفدهم بحث تمرکز زدایی از پایتخت بود اما با این وضعیت کرونا چنین چیزی شدنی نبود.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت اظهار داشت: با این حال ما ادعای یک فتح باب برای حضور صنعت در بخش تئاتر را داریم اگر صنعت بخواهد در عرصه فرهنگ سازی و حمایت از تولید داخل کار کند، قطعا می تواند به تئاتر برای این امر امیدوار باشد بهرحال هر چیزی که در عرصه کودک و نوجوان بخواهد اتفاق بیافتد، با یک نگاه بصری و هنری شکل می گیرد و ما هم در این عرصه میتوانیم فعال باشیم. شاید عده ای بگویند که مخاطب تئاتر کم است اما نفوذ و تأثیر آن به مراتب از سینما بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.