یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

گفت‌وگوی کیهان با تهیه‌کننده مستند «۲۲/۲۲»:

الهی: سینماگران واقعی حوزه انقلاب به روش‌های مختلف و به بهانه‌های واهی در حال حذف از صحنه‌های فرهنگی هنری هستند

سعید الهی

سینماپرس: تهیه‌کننده مستند ۲۲/۲۲ معتقد است برخی از فرصت‌طلبان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی با نفوذ در جریان سینمای کشور در صدد تحریف حقیقت تفکرات انقلابی‌اند.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی که این روزها با تهیه‌کنندگی مستندی بلند به نام ۲۲/۲۲ به کارگردانی فرود عوض‌پور در بخش جایزه شهید آوینی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مستند ایران(سینما حقیقت) حضور دارد در گفت‌وگو با کیهان تصریح کرد: نفوذ در بدنه سینما خاص آثار داستانی و تغییر سبک زندگی مخاطبان در سطوح مختلف خلاصه نشده و در حوزه‌های مستند، کوتاه و حتی انیمیشن مصداق دارد.
این کارشناس فرهنگی که اثر خود را با نگاهی به گروه‌های ۲۲ نفره از بسیجیان انقلابی شهرستان بندرگز  که ۲۲ نفر از آنها به شهادت رسیده‌اند روایت کرده است در همین زمینه گفت: اگرچه سینماگران دغدغه‌مند با تولید آثار انقلابی تلاش می‌کنند این‌گونه تحریفات را خنثی کنند اما ازشگردهای طیف مقابل در عرصه فیلمسازی نمی‌توان غافل شد.
وی خاطرنشان ساخت: مدتهاست بسیاری از فیلمسازان با وجود آنکه از فرزندان انقلاب و دفاع مقدس و امام راحل به حساب می‌آیند از تولید فیلم‌هایی راهبردی با موضوع انقلاب و مقاومت پرهیز می‌کنند؛ حال اینکه سکوت و رفتار منفعلانه آنان با تلاش مذبوحانه نفوذگران فرهنگی تفاوت چندانی ندارد.
الهی با اشاره به نمایش مستند ۲۲/۲۲ از طریق سکوهای نمایش تا پایان جشنواره سینما حقیقت تأکید کرد: این روزها تشخیص جریان اصیل انقلاب که مطابق نظر رهبری به‌طور عملی وارد انقلاب شده‌اند با جریانی که به ظاهر در خط انقلاب قرار دارند ولی در بزنگاه‌های مختلف یا در کنج عزلت‌اند و یا با ساخت یک فیلم با تفکر غیرانقلابی همراهی می‌کنند بسیار سخت شده است.
مجری و سردبیر برنامه تلویزیونی افق سینما گفت: این عدم تشخیص متأسفانه و آگاهانه یا از سر بی‌اطلاعی‌گریبانگیر رده‌های بالای دولت و حتی حاکمیت شده و مشاهده می‌شود که سینماگران واقعی حوزه انقلاب به روش‌های مختلف و به بهانه‌های واهی در حال حذف از صحنه‌های فرهنگی هنری هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.