شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

سینمای جهان؛

رد صلاحیت «پسر بامزه» کانادیی برای حضور در «اسکار ۲۰۲۱»

اسکار2018

سینماپرس: «پسر بامزه» که از سوی کانادا برای حضور در اسکار بین‌المللی معرفی شده بود، صلاحیت شرکت در این رقابت را به دست نیاورد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «پسر بامزه» دومین فیلم بلند دیپا مهتا که برای شرکت در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی به اسکار معرفی شده بود از راه یافتن به این رقابت باز ماند و از سوی اسکار واجد شرایط لازم تشخیص داده نشد.

با این حال گفته شده این فیلم در بخش بهترین فیلم و دیگر بخش‌های کلی اسکار حضور خواهد داشت.

آکادمی اسکار اعلام کرد «پسر بامزه» که محصولی از تله‌فیلم کانادا است به دلیل استفاده زیاد از زبان انگلیسی فاقد صلاحیت شرکت در بخش رقابت بین‌المللی است.

کریستا دیکنسون مدیر اجرایی این کمپانی گفت: هر چند اطلاع از این تصمیم آکادمی ما را ناامید کرد اما با ادامه سفرمان در رقابت اسکار هیجان‌زده هستیم.

این فیلم با اقتباس از رمان پرفروش شیام سلوادوری ساخته شده و درباره پسر جوانی به نام آرجی در سریلانکا است که در دوره درگیری و آشفتگی بین تامیل و سینالی‌ها و جنگ داخلی، زندگی می‌کند.

گرچه بخشی که قبلاً به عنوان اسکار خارجی زبان شناخته می‌شد اکنون به بهترین فیلم بلند بین‌المللی تغییر نام داده تا تنها زبان ملاک انتخاب نباشد، اما بخش مهمی از فیلم «پسر بامزه» به زبان انگلیسی است.

امسال به طور استثنایی کمیته انتخاب فیلم کانادا ۲ نماینده به اسکار معرفی کرد که نام فیلم دوم محرمانه باقی ماند و آکادمی نیز اکنون در حال بررسی فیلم دوم است تا در صورتی که صلاحیت شرکت داشت، به عنوان نماینده کانادا به جای «پسر بامزه» وارد رقابت اسکار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.