شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

محمد حمیدی مقدم:

جشنواره «سینماحقیقت» در چهاردهمین سال خود و در دوران بلوغ است

محمد حمیدی مقدم

سینماپرس: دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در برنامه «هفت» از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در روز چهارشنبه سوم دی ماه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در برنامه «هفت» که جمعه ۲۸ آذرماه پخش شد درباره این دوره از جشنواره گفت: امسال سال متفاوتی بود و پر از درد و رنج. سینمای ایران افراد زیادی را از دست داد و خیلی از رویدادهای فرهنگی در همه جای دنیا دچار وقفه شد.

وی افزود: «سینماحقیقت» در آذرماه برگزار می شد و فرصت این را داشتیم برای نوع برگزاری آن تصمیم گیری کنیم. رویدادهای بین المللی را رصد کردیم تا بهترین را برگزار کنیم. از اوایل تابستان جشنواره ها خود را با فضای جدید هماهنگ کردند و بعضی از آنها به صورت برخط برگزار شدند و ما نیز تصمیم گرفتیم جشنواره را برگزار کنیم به دلیل اینکه جشنواره «سینماحقیقت» در چهاردهمین سال خود و در دوران بلوغ است.

حمیدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش گفت: به دلیل تعطیلی ۲ هفته ای در تهران یک هفته جشنواره را عقب انداختیم و جشنواره که از ۲۵ آذرماه شروع شده تا دوم دی ماه ادامه دارد. «سینما حقیقت» یک جشنواره پیشتاز در این راه است و توانستیم سینما را زنده نگه داریم. برگزاری آنلاین خطرهایی داشت اما از آنها عبور کردیم، در طول روز ۱۰ تا ۱۲ فیلم در این سامانه ها به نمایش در می آید و آمار مخاطبان امیدوارکننده است.

وی عنوان کرد: در شکل فعلی مستند با توده بیشتری از مردم ارتباط می گیرد. آی پی پخش مستندها را برای کشور خود تغییر دادیم و امیدواریم این فرهنگسازی اتفاق بیفتد و همه بدانند با قاچاق فیلم ها به دسترنج یک گروه، لطمه می زنند.

دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در پایان بیان کرد: برای اختتامیه هم استودیو تلویزیونی در نظر گرفتیم و صدا و سیما نیز از ما حمایت کرد. هیچ حضور فیزیکی در این دوره نداشتیم و در اختتامیه هم همین گونه خواهد بود. در سوم دی ماه مراسم اختتامیه با حضور برخی اهالی رسانه، برگزیده ها و داوران صورت می گیرد.

چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم به صورت آنلاین از ۲۵ آذرماه تا دوم دی ماه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.