جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

محمد احمدی:

برخی از تهیه کنندگان در ظاهر می‌گویند با دستمزدهای نامتعارف مقابله می‌کنند اما در نهایت به خواسته های بازیگران تن می‌دهند

محمد احمدی تهیه کننده

سینماپرس: یکی از تهیه کنندگان سینما معتقد است که ناهماهنگی میان دستگاه‌های فرهنگی و تهیه کنندگان، باعث شده است که بازیگران دستمزدهای نامتعارف بگیرند.

به گزارش سینماپرس، محمد احمدی تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره وضعیت دستمزد بازیگران گفت: اگر همه دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان یک پارچه عمل کنند، می توان وضعیت آشفته دستمزد بازیگران را سر و سامان داد. از آنجایی که هماهنگی‌های لازم نه فقط در میان مسئولان فرهنگی بلکه میان اعضای صنف تهیه کنندگان نیز وجود ندارد، کار به جایی نمی رسد.

وی افزود: همه تلاش می کنند اتفاقی بیفتد که این جریان به درستی پیش برود اما تا زمانی که تهیه کنندگان تابع مصوبات صنف تهیه کنندگان نباشند، هیچ کاری انجام نمی‌شود. برخی از تهیه کنندگان در ظاهر می‌گویند با دستمزدهای نامتعارف مقابله می‌کنند اما در نهایت به خواسته های بازیگران تن می‌دهند.

او ادامه داد: متاسفانه بازیگران ما به شدت کم هستند و اکثرا در یک نوع تیپ، جا افتادند و باورپذیری آن ها هم پایین آمده است.   بهترین روش، در معرفی استعدادهای جوان به سینما است؛ چراکه وقتی تعداد بازیگران زیاد شود، معضل دستمزدهای بالا و مشکلات ناشی از آن اتفاق نمی افتد.

احمدی در پایان عنوان کرد: وقتی بازیگران می‌بینند، پروژه‌ای صرفا به دلیل فروش و کسب درآمد ساخته می شود و از اسم آن‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شود، دستمزد بالایی را تقاضا می‌کنند. در مقابل اگر یک اثر فرهنگی باشد و بازیگر بداند قرار نیست پول فراوانی به او تعلق بگیرد، با این مسئله کنار می‌آمد. این نمونه را با چند بازیگر مطرح تجربه کردم و به نتیجه مثبت هم رسیدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.