سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

شبکه سه سیما؛

«مامان‌ها» به دنبال معضلات آموزش مجازی

برنامه «مامان‌ها»

سینماپرس: قسمت جدید برنامه تلویزیونی «مامان ها» امروز سه شنبه ۲۵ آذرماه با موضوع آموزش‌های مجازی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، سال ۹۸ مدارس و مهدکودک ها از ابتدای سال تحصیلی با مشکلاتی مواجه شدند که منجر به تعطیلی آنها و ایجاد سیستم های آموزشی مجازی شد. از ابتدای سال به دلیل آلودگی هوا و اواسط سال تحصیلی به دلیل شیوع کرونا، دانش آموزان نتوانستند به مدارس بروند و امسال هم بعد از یک بازگشایی کوتاه مدت دوباره مدارس با تعطیلی مواجه شدند. هنوز هم مشخص نیست چه زمانی مدارس و حتی مهدها دوباره باز خواهند شد.   

با این حال این تغییرات باعث شد مدارس به سمت سیستم آموزشی مجازی کشیده شوند و در عین حال برای کودکانی که می بایست از این پس در خانه می ماندند و به ویژه برای والدین شأن معضلات جدیدی هم رقم خورد.  

 از جمله این معضلات نبود زیرساخت ها برای آموزش مجازی است و اینکه بستر اینترنتی و تجهیزات لازم برای کودکان مناسب سازی نشده است و تجهیزات تلفن همراه یا تبلت برای همه کودکان فراهم نیست.  

از طرفی هنوز برخی معلمان آشنایی کافی را برای آموزش غیرحضوری و مجازی نداشته و برای چنین فضایی آمادگی ندارند و یا کودکان به درستی نمی توانند از طریق فضای مجازی آموزش ها را دریافت کرده و با معلمان همراه شوند.  

بخش مهمتر ماجرا هم به مادرانی برمی گردد که ممکن است بخواهند به فرزندانشان کمک کنند اما دانش به روز و صحیح برای همکاری با فرزندانشان را ندارند.

به ویژه که بخشی از این مادران هم زنان شاغلی بودند که حالا با ماندن فرزندانشان در خانه معضلات شغلی هم به خانه داری و فرزندداری اضافه شده است. مجموع اینها مشکلاتی را برای خانواده ها فراهم کرده است؛ معضلی که حدود یک سال است خانواده ها درگیر آن هستند و حتی به ارتباط آنها با فرزندان برای جبران خلا های آموزش مجازی هم آسیب زده است. مادرانی که نگران مهمترین بخش زندگی کودکانشان یعنی رشد و یادگیری آنها طبق سیستم آموزشی جدید هستند و به درستی نمی توانند فضای جدید را مدیریت کنند. به خصوص که نمی خواهند نقش مادری شأن با نقش جدید معلمی ترکیب شود.

این میان برنامه «مامان ها» تلاش دارد با دعوت از مادرانی که فرزندانشان درگیر آموزش های مجازی هستند تجربه ها و دغدغه های آنها را برای دیگر مادران به اشتراک بگذارد و در این مسیر از راهکارهای لازم هم سخن بگویند. در این برنامه تلاش شده است یک طرفه به چالش ها نپردازد و این ملاحظه را هم در نظر دارد که معلمان هم در چنین فضایی با نوعی غافلگیری مواجه شده‌اند و مقصر نیستند.

این برنامه به تهیه کنندگی مجتبی حسینی، سردبیری سیدمیلاد ناظمی و کارگردانی سعید ابراهیمی امروز ۲۵ آذرماه ساعت ۱۷:۲۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.