سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

بحران کرونا و اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر/۱۱

احمدی: جشنواره فجر نماد انقلاب اسلامی است و هرگز نباید به صورت خنثی و باری به هرجهت برگزار شود/ مدیران فرهنگی پاسخگوی مطالبات اهالی فرهنگ و رسانه نیستند!

مهدی احمدی

سینماپرس: مهدی احمدی مدیرمسئول و سردبیر روزنامه هنرمند گفت: جشنواره فجر نماد انقلاب اسلامی است و هرگز نباید به صورت خنثی و باری به هرجهت برگزار شود؛ اگر قرار باشد مردم نتوانند در این رویداد ملی به صورت پرشور مشارکت داشته باشند و جشنواره بخواهد تنها برای چند داور برگزار شود بهتر است که جلوی برگزاری اش گرفته شود تا اعتبار مهمترین رویداد سینمایی کشور بیش از این زیر سوأل نرود.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است اینکه اعتبار جشنواره فیلم فجر زیر سوأل نرود. جشنواره فیلم فجر همه ساله در ایام الله دهه فجر برگزار و باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی می شود اما وقتی قرار باشد این جشنواره با همان بودجه همیشگی برگزار شود اما مردم، اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران نتوانند در آن حضور داشته باشند چه فایده ای دارد؟

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره به صورت خنثی نه تنها دستاوردی ندارد بلکه باعث می شود اعتبار آن زیر سوأل برود اظهار داشت: کسانی که اصرار به برگزاری جشنواره در این روزهای کرونایی دارند باید در ابتدا سود و زیان برگزاری و یا عدم برگزاری این رویداد را بسنجند، با اهالی رسانه و منتقدان وارد شور و مشورت شوند و نظر همه رسانه ها را در این خصوص جویا شوند و سپس اقدام به برنامه ریزی کنند.

احمدی سپس با انتقاد شدید از مدیران سینمایی و فرهنگی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که مدیران فرهنگی پاسخگوی مطالبات اهالی فرهنگ و رسانه نیستند! آن ها همیشه هرطور خودشان دلشان می خواهد اقدام می کنند. نه تنها امسال که چند سال است ما این رویه زشت را شاهد هستیم. به عنوان مثال طی سال های اخیر بخش زیادی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خواهان برگزاری جشنواره در برج میلاد بودند اما دست اندرکاران سازمان سینمایی جشنواره را در پردیس ملت برگزار کردند. این مسأله نشان از آن دارد که آن ها به خواسته و حرف و نقد منتقدان و رسانه ها توجهی ندارند.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: در هر صورت بنده باز هم تأکید می کنم که جشنواره فیلم فجر بسیار مهم است و برگزاری اش در هر شرایطی باید به شور ملی منتهی شود. مدیران سازمان سینمایی باید آگاه باشند که وقتی هنرمندان و اهالی رسانه و مردم در جشنواره حضور ندارند این رویداد قطعاً موج ایجاد نمی کند.

احمدی خاطرنشان کرد: طی این مدت بنده با کارگردانان بسیاری در ارتباط بودم، نکته جالب آنجا است که بسیاری از فیلمسازان رغبتی نداشتند برای اینکه فیلم شان در این جشنواره حضور داشته باشد. بنده معتقدم دست اندرکاران سازمان سینمایی می توانستند تا زمان تزریق واکسن برگزاری جشنواره را متوقف کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: آنچه مهم است اینکه برگزاری هر مراسم و جشنواره ای باید عقلانی باشد تا جان مردم و هنرمندان به خطر نیفتد. برگزاری این جشنواره به نفع کیست؟ گویا فقط به نفع مدیرانی است که در ماه های پایانی حیات دولت می خواهند رزومه های خود را پر کنند و بودجه این رویداد را خرج نمایند. با توجه اینکه خانه سینما هم خواهان آن شده که جلوی تولیدات گرفته شود برگزاری جشنواره اشتباه محض است و من امیدوارم هرچه سریع تر جلوی برگزاری آن گرفته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.