سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

بحران کرونا و اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر/۱۵

شریفی: مدیران سینمایی جشنواره فجر را بدل به یک دکان برای کاسبی و سوءاستفاده های سیاسی کرده اند

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: مدیران سینمایی جشنواره فجر را بدل به یک دکان برای کاسبی و سوءاستفاده های سیاسی کرده اند؛ اکثریت قریب به اتفاق سینماگران در این خصوص اتفاق نظر دارند که طی سال های اخیر این جشنواره یک دکان صرف شده و هیچ عایدی مثبت و قابل توجهی برای سینمای کشور در پی نداشته است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «سیب سرخ حوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه علاوه بر اینکه برخی افراد با اسپانسر گرفتن برای برگزاری جشنواره دست به کاسبی های بزرگ به نفع جیب شان می زنند از این جشنواره سوء استفاده های سیاسی هم می شود. آقایانی که این جشنواره را برگزار می کنند نه دغدغه هنرهفتم دارند نه برایشان اعتلا و رشد سینمای ملی مهم است و نه اهمیتی به سینمای استراتژیک می دهند!

وی ادامه داد: برخی دلایلی که آقایان بابت اصرارشان برای برگزاری جشنواره در این روزهای بحرانی کرونایی می آورند بهانه ای بیش نیست. آن ها می خواهند با برگزاری فرمالیته این جشنواره تنها به برخی مقاصد و منافع شخصی شان دست پیدا کنند.

شریفی با انتقاد شدید از برگزاری این رویداد سینمایی به هر شکل و شیوه ای اظهار داشت: واقعاً متوجه نمی شوم زمانی که معتبرترین رویدادهای سینمایی دنیا از جمله جشنواره فیلم کن برای دومین سال متوالی اعلام لغو و تعویق کرده اند چه اصراری است که جشنواره فیلم فجر برگزار شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره به شکل و شیوه جدید کاری غلط است و باعث می شود شکل بنیادین جشنواره زیر سوأل برود از سوی دیگر اگر قرار باشد مانند سال های گذشته جشنواره با حضور اهالی سینما، رسانه و منتقدان و یا مردم برگزار شود هم ما شاهد دعوت مدیران سینمایی برای گسترش بیشتر ویروس کرونا و یک مرگ دسته جمعی هستیم.

این سینماگر در پایان این گفتگو متذکر شد: بنده بار دیگر تأکید می کنم همه حرف های مدیران سینمایی تنها بهانه ای برای سوء استفاده های مالی است و بس!؛ این ها اگر در حال مقاومت برای برگزاری جشنواره هستند فقط به دلیل آن است که جشنواره برایشان سود مالی دارد در غیر این صورت در این روزهای کرونایی و با این تعداد فیلم معدودی که در سینما تولید شده آنقدر اصرار و لجبازی برای برگزاری این جشنواره بی دستاورد نداشتند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.