شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

کرونا و انتظارات از تنها نهاد صنفی سینماگران/۸

قوی تن: مسئولان خانه سینما دست روی دست گذاشته اند و هیچ تدبیری برای وضعیت بحرانی زندگی سینماگران ندارند/ تصمیم گیری های دولت زندگی مردم را سخت تر کرده است!

علی قوی تن

سینماپرس: علی قوی تن کارگردان سینما گفت: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما دست روی دست گذاشته اند و هیچ تدبیری برای وضعیت بحرانی زندگی سینماگران ندارند؛ امروزه سینماگران در شرایط بحرانی روزگار می گذارنند و به دلیل اینکه در بین عموم افراد جامعه چهره ای شناخته شده هستند نمی توانند برای امرار معاش شان دست به هر کاری بزنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «رویای سهراب» و «آفتاب، مهتاب، زمین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه هنرمند مجبور باشد برای تأمین معاش روزانه خود دست به هر کاری بزند به حیثیت و جایگاه هنر لطمه می زند. من واقعاً نمی دانم برخی از اهالی سینما امروزه با این شرایط بیکاری و خانه نشینی و این تورم و گرانی سرسام آور و فزاینده چطور روزگار می گذرانند؟

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به یک سال است که تولید در سینما به پایین ترین میزان خود رسیده، سینماها تعطیل است و اهالی سینما بیش از گذشته درد بیکاری و بی پولی و فقر را می چشند. برخی از سینماگران حتی توان پرداخت اجاره خانه و تهیه نان شب خود را ندارند اما متأسفانه از سوی مسئولان هیچ اتفاق مثبت و سازنده ای برای رفع این بحران ها وجود ندارد.

قوی تن با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما باید فکر اساسی برای دوران رکود و دوران اوج ویروس منحوس کرونا داشته باشند تصریح کرد: متأسفانه از سوی مسئولان دولتی هم شاهد تصمیم گیری های چاره گشا نیستیم و بالعکس تصمیم گیری های دولت زندگی مردم را سخت تر کرده است!

وی در همین راستا متذکر شد: دولت اگر برای مردم محدودیت می گذارد باید در کنارش کمکی هم به آن ها بکند اما نه تنها کمک نمی کند بلکه جریمه های سنگین و مالیات سنگین برای مردم می بندد. ما بعد از شیوع و گسترش ویروس کرونا رسماً روند افزایشی گرانی و تورم را با پوست و گوشت و استخوان ما درک کردیم. متأسفم که باید عنوان کنم دولت نه تنها کمک حال جامعه نیست بلکه با هر حرکت خود زندگی را برای مردم سخت و سخت تر می کند.

این سینماگر با طرح این پرسش که فردی که کارمند نیست و با مشاغل روزانه دستمزد دریافت می کند و هیچ مستمری ندارد در این بحران باید چطور روز خود را سپری کند اظهار داشت: گویا کسانی که تصمیم برای افزایش محدودیت های کرونایی می گیرند حقوق یامفت دارند و نمی دانند کسی که صبح سر کار نرود شب نانی در سفره اش نیست که با خانواده اش بخورد!

کارگردان فیلم های سینمایی «نسکافه داغ داغ» و «سنجاقک های برکه سبز» در همین راستا ادامه داد: یکی از مشکلات جدی که دولت برای مردم ایجاد کرده همین محدودیت های تردد در شهر از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد است! واقعاً این چه فایده ای دارد؟ چه سرویس عمومی برای مردم راه اندازی شده که اگر کسی کارش طول کشید جریمه نشود و بتواند در این سرمای زمستان راحت به منزلش برسد؟ این تصمیم گیری های نابخردانه جز فشار بر مردم چیزی ندارد!

وی خاطرنشان کرد: بنده همیشه از خودم این سوأل را می کنم که آیا خدا از کسانی که مردم را در این بیماری و گرانی و وضعیت سخت رها کرده اند می گذرد؟ قطعاً کسانی که باعث و بانی فشارهای مضاعف بر مردم و جامعه هستند باید در درگاه الهی پاسخگوی عملکرد و رفتارشان باشند!

این کارگردان سینما در خاتمه اظهاراتش با طرح درخواستی گفت: مدیرعامل و هیأت مدیره خانه سینما باید در این روزهای کرونایی تدبیری برای اکران آنلاین داشته باشند و از مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی پدید آوردن اکران آنلاین با امنیت کامل را مطالبه کنند. آمدیم و چندین سال وضعیت جامعه و بیماری کرونا روبراه نشد و یا بیماری دیگری آمد. چرا نمی نشینند و تدبیر کنند تا اکران آنلاین را درست راه اندازی کنند. چرا پخش کننده خوب برای اکران آنلاین به وجود نمی آورند؟ این وظیفه متولیان است که میدان را برای کسانی که فیلم کار کردند باز کنند تا آن بتوانند با امنیت کامل فیلم های شان را اکران کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.