سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

هنرمندان و واکنش به ترور دانشمند برجسته هسته‌ای/۶

برجی: اغلب جامعه سلبریتی های ایرانی یک طبل توخالی پر سروصدا هستند/ این وابستگان به غرب فقط به فکر ویزا و تابعیت دومشان هستند و بس!

رضا برجی

سینماپرس: رضا برجی مستندساز برجسته کشور گفت: جامعه سلبریتی های ایرانی یک طبل توخالی پر سروصدا هستند و کمترین سوادی ندارند؛ مشکل از خود ما است، مشکل از مدیران فرهنگی است، مشکل از رسانه ها است، مشکل از عموم افراد جامعه است که به این افراد بهای زیادی داده اند و باعث شده اند این ها فکر کنند عددی هستند و می توانند در بسیاری موارد تعیین کننده باشند!

کارگردان مستندهای «مادران صربرنیتسا» و «سال های گلوله و زنبق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چه در حوزه سینما، چه در ورزش و یا حوزه های دیگر بهای زیادی دادن به آدم ها یک اشتباه محض است! این ها افرادی هستند که فقط دنبال دیده شدن هستند، دنبال منافع شخصی شان هستند. بعضی از این ها حاضرند فحش بخورند، توهین بشنوند اما نام شان بر سر زبان ها باشد.

وی ادامه داد: ما در رسانه ملی و دیگر رسانه ها به این افراد بیش از ظرفیت شان بها داده ایم. ما چند برابر آنچه که باید به آن ها توجه کرده ایم. مثلاً در رسانه ملی می آیند و برخی از این ها را به عنوان مجری به کار می گیرند که نه سواد درستی دارند نه تجربه کافی و تنها مثلاً صورت زیبا و یا هواداران متعددی در فضای مجازی دارند! آقایان مدیر و مسئول باید بدانند این رفتارها غلط است و ما نباید اجازه بدهیم افراد فاقد دغدغه ملی، فاقد اندیشه و سواد هنری، سیاسی، اجتماعی و... افراد فاقد خرد که عاری و تهی از هرگونه درایت و محتوایی هستند بیایند و رفتارها سخیف و گفتارهای خارج از قاعده خودشان را به نمایش بگذارند.

این فیلمساز با تأکید بر اینکه ما تاکنون بهای بیخود به آن ها دادیم اظهار داشت: این ها بر حسب عقلانیت موضع گیری نمی کنند. این وابستگان به غرب فقط به فکر ویزا و تابعیت دومشان هستند و بس! این ها وابسته غرب هستند و به ویزا احتیاج دارند و به دلیل احتیاج شان به غرب و غربی ها است که وقتی مثلاً یک انفجار ساده در کشورهای غربی رخ می دهد، می روند گریه می کنند و جلوی سفارتخانه ها شمع روشن می کنند و پرچم کشورهای غربی را گلباران می کنند!

برجی تصریح کرد: این ها برای خوشامد غربی ها و جشنواره های غربی وارد مسائل استراتژیک نظام نمی شوند. در واقع به این ها دیکته می شود که باید در قبال منافع ملی جمهوری اسلامی ایران چه واکنشی داشته باشند!

وی در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: البته خوشبختانه در بسیاری از بخش های هنری مانند ادبیات، نقاشی و یا موسیقی اصیل شاهد چنین رخدادهایی نیستیم اما هرچه فاجعه در می آید از این بازیگران یک شبه معروف شده و به ثروت رسیده است که جامعه را به سمت تباهی و ویرانی هدایت می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.