دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

«جواد شمقدری» در یک استوری مطرح کرد؛

بحث ترور بیولوژیک برای کارگردانان سریال موسی (ع) دل نگرانی بازدارنده و تقویت دشمن است

ابراهیم حاتمی کیا در رونمایی از آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی به وقت شام

سینماپرس: بیوتروریسم اگرچه واژه‌ آشنایی ست برای خواص امنیتی کشور و شائبه ترور بیولوژیک بسیاری از شخصیت‌های مهم ایران همچنان بدون پاسخ باقی مانده است اما در این میان جواد شمقدری با انتشار متنی در فضای مجازی، مطرح کردن این بحث برای کارگردانان سریال موسی (ع) را مسیری انحرافی بر شمرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، بیوتروریسم یا همان ترور بیولوژیک واژه نام آشنایی است که همچنان در مرگ پر رمز و راز بسیاری از خواص اجتماعی ایران را از دکتر «حسین عظیمی» اقتصاددان تا دکتر «کاظمی آشتیانی» رویان و ... مطرح می‌شود. در این میان شخصیت‌های موجهی در فرهنگ و هنر و بالاخص سینمای ایران یافت می‌شوند که همچون مرحوم «سلحشور» شائبه ترور بیولوژیک درمورد علت وفات ایشان همچنان بدون پاسخ مانده است. البته مورد مرحوم سلحشور  و ماجرای ترور ایشان با اتفاق دیگری که برای سلف وی یعنی «جمال شورجه» افتاد از ابعاد پیچیده‌تری برخوردار شد. به نحوی که سبب شد تا برخی تمرکز این دو هنرمند بر ساخت سریال استراتژیک حضرت موسی (ع) را وجه مشترک این وقایع قلمداد نموده و ترس رژیم صهیونیستی از تولید چنین اثر رسانه‌ای مهم را به عنوان عامل چنین اقدام تروریستی معرفی سازد. با این حال پس از معرفی «ابراهیم حاتمی‌کیا» به عنوان کارگردان جدید این اثر اگرچه بار دیگر چنین مبحثی طرح مجدد گردید و برخی سعی نمودند تا سناریوی بیوتروریسم را در مورد کارگردان جدید اثر مطرح سازند؛ اما معاونت پیشین سازمان سینمایی کشور با انتشار متنی قابل تامل در فضای مجازی ضمن رد چنین مباحثی، برای کارگردان تازه وارد اثر آرزوی موفقیت کرد.

جواد شمقدری در استوری خود نوشت:

به دنبال خبر مسرت بخش، تداوم ساخت و تولید سریال حضرت موسی (ع) توسط آقای حاتمی کیا، بعضی با فرض ترور بیولوژیک مرحوم سلحشور و برادر عزیز حاج آقای شورجه اظهار نگرانی کرده آمد. باید گفت اگر چه فرضیه ترور بیولوژیک محتمل است ولی برای این دو عزیز چنین امری اثبات نشده، لذا بهتر است ضمن طلب آمرزش برای مرحوم سلحشور و دعا برای سلامتی حاج آقای شورجه و موفقیت آقای حاتمی کیا، از بیان این دل نگرانی ها که صرفا ناظر به قدرت دشمن پلید ماست خودداری شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.