سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

انفعال دولت؛ چشمداشت به خارج از کشور/۳

همراه: هر شخصی به شعار عزت مندانه «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» باور داشته باشد، چشم امید به آمریکایی های جنایتکار نخواهد داشت

ابوالفضل همراه در نشست تخصصی نسبت سینمای انقلاب و دفاع مقدس با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

سینماپرس: ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص انفعال مدیران دولتی در همه حوزه ها و چشمداشت آن ها به انتخابات آمریکا و دستورات غربی ها برای اداره کشور گفت: هر شخصی از یک شهروند عادی گرفته تا مدیران رده بالای دولتی به شعار عزت مندانه «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» باور داشته باشد، چشم امید به آمریکایی های جنایتکار نخواهد داشت چرا که همه ما به خوبی می دانیم که آمریکایی ها دشمنان قسم خورده ما هستند و تنها در پی گسترش استعمارگری و افزودن به منافع خودشان اند و بس!

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:انتخابات آمریکا یا هر کشور دیگری در دنیا به ما هیچ ارتباطی ندارد. اگر کشور ما به لحاظ پشتوانه مردمی و اعتقادی واکسینه شده باشد قطعاً هرگز نیازی به هیچ کشوری نداشته و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: شعار مردم برای ساقط کردن رژیم ستم شاهی که منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بوده و هست! یکی از مطالبات مردم این بوده که ما وابستگی مان از بیگانگان برطرف شود اما در این سال ها نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه به دلیل بی کفایتی و بی درایتی بسیاری از مسئولان ما روز به روز وابسته تر شدیم و این اتفاق برای افراد مومن و انقلابی بسیار تأثربرانگیز و تلخ است.

همراه با تأکید بر اینکه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها تأکید داشتند که ما باید به داشته های داخلی مان بسنده کنیم و چشم شان را از کمک غربی ها دور کنیم اظهار داشت: وقتی مسئولان فرزندان شان آن طرف مرزها زندگی می کنند معلوم است که چشم به منافع غربی ها دارند. وقتی ما کسی را به پست و میز و مقام و منصب می رسانیم که فرزندان شان را حتی برای تحصیل به خارج از کشور می فرستند معلوم است که آن ها بیشتر به غرب گرایش پیدا می کنند و هیچ قدمی برای منافع ملی برنمی دارند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه وابستگی به خارجی ها برای ما یک ننگ تمام عیار است یادآور شد: ما در طول تاریخ همواره شاهد بوده ایم بسیاری از کشورها با وجود آسیب ها و مشکلات متعددی که داشته اند تنها به پشتوانه نیروهای مردمی شان خود را از بحران نجات داده اند؛ اغلب کشورها با داشته های داخلی و پشتوانه مردمی کشورشان را پیش بردند. از چین و ژاپن گرفته تا حتی کشورهای اروپایی که لطمات زیادی بعد از جنگ های جهانی دیده بودند با تکیه بر استعدادهای مردمی شان خود را احیاء کردند و هرگز چشم به دیگر دول غربی نداشتند.

وی تأکید کرد: ما نباید همه چیزمان را به خارج از کشور گره بزنیم. اینکه چرا نتوانستیم و نشده که روحیه ملی مان را تقویت کنیم به دلیل این است که علیرغم همه دلسوزی ها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرات فرمودند، با مدیران بدون اعتماد به نفسی در کشور مواجه بوده ایم که کمترین تلاشی برای رسیدن به آرمان های ملی وانقلابی نداشته اند.

همراه در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از برخی سلبریتی های بی سوادی که در این سال ها با اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و غیرمسئولانه شان آب در آسیاب دشمنان ریخته اند اظهار داشت: سلبریتی هایی که خود را تافته جدا بافته می دانند باید بدانند مردم این جایگاه را به آن ها داده اند و آن ها باید الگوی مناسبی برای این مردم باشند و فرهنگ سازی کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه سلبریتی ها در هر چیزی دخالت می کنند و می خواهند بگویند ما همه چیز دان هستیم! این ها هیچ گونه دوراندیشی ندارند. این ها هیچ چیز نمی دانند اما برخی جریانات سیاسی را رقم می زنند. این قبیل رفتارها آسیب زننده است و مسئولان مربوطه باید با آن ها برخورد قاطعانه داشته باشند چرا که این ها حتی در حرفه خودشان هم صاحب نظر نیستند. این ها عقده ای اند و دچار خود بزرگ بینی شده اند.

این بازیگر در پایان این گفتگو متذکر شد: یک سلبریتی باید در حوزه تخصصی خودش حرف بزند. باید انتقاد صحیح و درست باشد. باید با علم حرف بزنند در غیر این صورت نباید به خود اجازه دهد با تکیه بر پشتوانه مردمی، جامعه را فریب داده و موجب ایجاد بحران و تشتت در کشور را فراهم آورد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ماریا ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۸:۵۰
    0 0
    احسنت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.