دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛

آغاز به کار هیات‌های انتخاب جشنواره فیلم مقاومت

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»

سینماپرس: ​بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رقابت بیش از ۳ هزار فیلم از ۱۳۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، بنابر اعلام دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، بخش «مسابقه اصلی» این جشنواره با رقابت بیش از ۳ هزار فیلم از ۱۳۵ کشور جهان برگزار می‌شود.  

هند با ۶۹۷ اثر در صدر تعداد آثار ارسالی به این بخش از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قرار دارد و ایالات‌متحده با ۲۴۲، ترکیه ۲۰۹، برزیل ۱۹۳، اسپانیا ۱۶۸، انگلستان ۱۲۷ و ایتالیا با ۱۱۷ اثر در رده‌های بعدی هستند.  

بخش «مسابقه اصلی» یکی از بخش‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است که با حضور فیلم‌های ایرانی و خارجی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و آثاری در این بخش حضور دارند که یا در دو سال اخیر اکران شده‌اند یا پیش از این در دوره‌های قبلی جشنواره مقاومت شرکت نکرده‌اند.  

بخش مسابقه اصلی شامل فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، مستند بلند و کوتاه، پویانمایی و نماهنگ است.  

همچنین با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، هیئت‌های انتخاب بخش‌های مختلف جشنواره ارزیابی اولیه فیلم‌ها و آثار دریافتی برای حضور در مرحله داوری را آغاز کرده‌اند.  

بر همین اساس، هیئت‌انتخاب بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل»، «فیلم به معنای مطلق» و «فیلمسازان بسیجی» با حضور در محل دبیرخانه جشنواره، به ارزیابی، تحلیل و انتخاب فیلم‌ها و آثار منتخب برای حضور در مرحله داوری مشغول هستند.  

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.