سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

کرونا و انتظارات از نهاد صنفی سینماگران/۲

یوسفیان: مشکل ما همواره از سمت مدیران بالادستی در حوزه فرهنگ و هنر نشأت می گیرد/ آقایان به فکر منافع شخصی تان نباشید!

داود یوسفیان

سینماپرس: داود یوسفیان تدوین گر پیشکسوت سینما در پی انتخاب سه باره منوچهر شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما که عملکردش طی سال های اخیر با انتقاد جدی از سوی سینماگران روبرو بوده اظهار داشت: بنده بارها عرض کردم و معتقدم مشکل ما همواره از سمت مدیران بالادستی در حوزه فرهنگ و هنر نشأت می گیرد، آن ها هستند که اصلاً برای هنر، هنرمند و سینما هیچ ارزشی قائل نیستند و به همین علت مدیران خانه سینما و... هم رسماً نمی توانند هیچ تدبیری برای برون رفت از این اوضاع اسفبار در سینما داشته باشند.

تدوین گر فیلم های سینمایی «پایان نامه» و «گیلانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مسأله وضعیت بد معیشتی سینماگران، عدم تأمین امنیت شغلی، فقدان بیمه بیکاری و... از جمله مواردی است که سال های سال است اهالی سینما در رابطه با آن صحبت می کنند، مصاحبه می کنند اما هیچ وقت هیچ اقدام شایسته ای برای رسیدگی به این مطالبات و نیازهای اولیه سینماگران از سمت هیچ یک از مدیران بالادستی در وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، خانه سینما و سایر نهادهای مرتبط سینمایی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مشکل سینما و اهالی سینما از آنجا شکل می گیرد که افرادی که به عنوان مدیر و سکان دار و سیاست گذار در عرصه سینما و فرهنگ و هنر انتخاب می شوند اغلب به فکر منافع شخصی شان و پست و میزهای شان هستند و اصلاً برایشان مهم نیست که روزگار اهالی سینما چگونه سپری می شود. این در حالی است که یک مدیر زمانی می تواند دغدغه مندانه نیازهای سینماگران و هنرمندان را برطرف کند که به فکر منافع شخصی اش نباشد.

یوسفیان با بیان اینکه باعث شرمساری است که برخی افراد به اسم مدیر به سینما می آیند اما تنها هدف شان بهتر شدن زندگی خودشان است اظهار داشت: بنده هیچ اعتماد و اعتقادی به این مدیران بالادستی ندارم و معتقدم تا زمانی که آن ها با همین تفکر و سیاست های شان در رأس کارها و امور هستند وضعیت زندگی اهالی سینما بهبودی پیدا نخواهد کرد.

تدوین گر فیلم های سینمایی «بچه های ابدی» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: البته بی تردید خانه سینما نیز به عنوان تنها نهاد صنفی اهالی سینما باید تدبیری جدی برای رفع بحران ها و موانع پیش آمده در زندگی هنرمندان به خصوص در این روزهای کرونایی داشته باشد اما وقتی بنده می بینم مدیرعامل محترم خانه سینما در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا می کند و خودش شرمگین است از اینکه میزان کمک به هنرمندان را بیان کند متوجه می شوم که خانه از پای بست ویران است و مدیران بالادستی هیچ امکاناتی در اختیار مدیران خانه سینما برای بهبود وضعیت زندگی هنرمندان قرار نمی دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.