دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛

دو پویانمایی جدید کانون به جشنواره فیلم کوتاه می روند

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: دو پویانمایی جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه‌ی سینمای ایران سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کردند.

به گزارش سینماپرس، پویانمایی‌های «خرچنگ» ساخته شیوا صادق‌اسدی و «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» به کارگردانی صادق جوادی، عنوان‌های این دو اثر هستند که قرار است با ۱۴ انیمیشن دیگر در این جشنواره به رقابت بپردازند.

پویانمایی ۱۱ دقیقه‌ای «خرچنگ» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری است که ششمین حضور بین‌المللی را در جشنواره فیلم کوتاه تهران تجربه می‌کند.

این انیمیشن در باره‌ی پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه‌ دارد به عضویت گروه تئاتر مدرسه درآید، ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است...

بر اساس این خبر، پویانمایی ۱۰ دقیقه‌ای «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» بر اساس کتابی با همین نام نوشته احمدرضا احمدی از انتشارات کانون پرورش فکری، ساخته شده است.

انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» به کارگردانی صادق جوادی

این اثر نیز که از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون است، دومین حضور بین‌المللی خود را در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تجربه خواهد کرد.

در خلاصه داستان انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» آمده است: دختر منتظر رسیدن مرد است. کبوتر نامه مرد را به او می‌رساند. مرد سوار کشتی می‌شود. طوفان پاییزی همه چیز را به لرزه در می‌آورد. همه افسرده و ناامید هستند. کبوتر اما منتظر نمی‌ماند تا بهار فرا رسد و جست‌وجو را آغاز می‌کند...

یادآوری می‌شود فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایرانِ سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شامل آثار داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی است که از روز ۷ آبان به رقابت خواهند پرداخت.

پویانمایی «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی
 پویانمایی «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.