جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

کارگردان «بچه گرگ‌های دره سیب»:

به علت بهره نبردن از سوپراستارها، دستمان در بخش هزینه بازتر است!

حاشیه روز چهارم سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ فریدون نجفی

سینماپرس: فریدون نجفی کارگردان «بچه گرگ‌های دره سیب» از اهمیت توجه به سینمای کودک گفت.

فریدون نجفی کارگردان «بچه گرگ‌های دره سیب»، درباره فعالیت در عرصه سینمای کودک و نوجوان با توجه به مشکلات فراوان این حوزه، در گفت و گو با خبرنگاران جوان، گفت: ژانری که من کار می‌کنم کودک و نوجوان است و از دوره‌ای که فیلم‌های کوتاه می‌ساختم تا به امروز که فیلم بلند سینمایی می‌سازم، در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور داشتم و جوایز زیادی دریافت کردم. دوره معلمی من و ارتباط جذاب و خوبی که با بچه‌ها داشتم، در ادامه حرکت در این مسیر تأثیر مستقیم داشته است.

او بیان کرد: درست است که کار کردن در سینمای کودک به لحاظ هزینه تولید دشوار است، اما به علت بهره نبردن از سوپراستارها، دستمان در بخش هزینه بازتر است. به خصوص این جنس سینما که در آن به صورت مستقل عمل می‌کنیم و پشتوانه دولتی نداریم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره کودک و نوجوان، اظهار کرد: جشنواره بهانه، انگیزه و امیدی است که ما هرسال یادمان بیفتد باید برای مخاطب این ژانر فیلم‌های خوب ساخت.

این کارگردان درباره پرداختن به قوم بختیاری در «بچه گرگ‌های دره سیب» تصریح کرد: به طور طبیعی هر فیلمساز و نویسنده‌ای سراغ موضوعاتی می‌رود که با آن‌ها زندگی کرده است. تمام فیلم‌هایی که از من می‌بینید شاید بخشی از زندگی ام باشند که با آن‌ها زندگی کرده ام. در واقع باید برای بچه‌هایی فیلم بسازیم که در عصر جدید حضور دارند؛ چون دنیای آن‌ها به نسبت کودکی و نوجوانی ما تغییرات زیادی داشته است.

وی افزود: جامعه شناسی و روانشناسی کودکان و نوجوانان در تولید یک فیلم تاثیر مستقیم دارد و این کار را دشوار می‌کند، ولی از آنجا که سال هاست دنیای آن‌ها را می‌شناسم کار برای من راحت‌تر است. هرچند سختی‌های خودش را هم دارد و خسته کننده می‌شود؛ چون در تولید و اکران به مشکل بر می‌خوریم و این بی انگیزگی می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.