سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

کرونا و لزوم آینده نگری برای حفظ سینما/۸

مهام: در این بحران کرونا پروژه های سینمایی و تلویزیونی باید موقتا تعطیل شوند/ برگزاری جشنواره های سینمایی یک اشتباه بزرگ است

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص لزوم آینده نگری مدیران و سیاست گذاران فرهنگی کشور برای حفظ سینما در روزهای کرونایی گفت: در این بحران دهشتناک کرونا پروژه های سینمایی و تلویزیونی حداقل به مدت یک ماه باید تعطیل شوند تا میزان شیوع و گسترش این ویروس در پشت صحنه ها کمتر شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه اوضاع گسترش ویروس منحوس کرونا بدتر از بد شده و اینطور که مشخص است تا مدت های مدید ما با این ویروس در حال دست و پنجه نرم کردن خواهیم بود.

وی ادامه داد: اصولاً تعطیلی همیشگی و کامل پروژه های سینمایی و تلویزیونی که شدنی نیست چرا که در وهله اول سینما، تلویزیون و پلتفرم ها نیازمند برنامه برای سرگرم سازی مردم هستند و از سوی دیگر تعطیلی همیشگی تولید پروژه ها زندگی و معیشت هزاران نفر از اهالی سینما و هنرمندان را دچار مخاطره می کند اما آنچه مهم است اینکه در این ایام که با پیک این بیماری روبرو هستیم پروژه ها حداقل به مدت یک ماه تعطیل شوند.

مهام در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از سیاست های نادرست مسئولان سازمان سینمایی در خصوص برگزاری جشنواره های سینمایی در بحران کرونا تصریح کرد: برگزاری جشنواره های سینمایی یک اشتباه بزرگ و بازی با جان مردم، هنرمندان و اهالی رسانه است. واقعاً چه لزومی دارد که در این روزهای خطرناک که صدها انسان روزانه جان می سپارند جشنواره های سینمایی برگزار شوند؟

این سینماگر تأکید کرد: مسئولان باید با اهتمام و دغدغه مندی جدی تلاش کنند تا جان انسان ها به خطر نیفتد. برگزاری جشنواره ها خبطی آشکار و بزرگ از سوی مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی و سینمایی است. از جشنواره فیلم فجر گرفته که عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور را دارد تا سایر جشنواره های ریز و درشت دیگر رسماً باید تعطیل شوند. بی تردید اگر در ساختمان های اداری همین جشنواره ها یک نفر ویروس کرونا داشته باشد سایرین را هم مبتلا می کند. اگر در یک سالن سینمای سرپوشیده یک نفر مبتلا به این ویروس باشد دیگران را مبتلا می کند و همین باعث می شود چرخه گسترش ویروس بیش از پیش به حرکت درآید.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» خاطرنشان کرد: نه تنها سینما و تلویزیون که دولت باید به صورت مقطعی و حداقل یک ماهه همه جا را تعطیل و منع تردد و آمد و شد اعلام کند. از سوی دیگر دولتمردان موظف هستند در این ایام بحرانی از مردم و هنرمندان حمایت مادی داشته باشند و حداقل های زندگی آن ها را تأمین کنند تا همه بتوانند با خیال آسوده در خانه های شان بنشینند و دغدغه تأمین معاش روزانه شان را نداشته باشند.

مهام در خاتمه این گفتگو افزود: بنده شخصاً مدتی است کرونا گرفتم و الآن در خانه قرنطینه هستم. این ویروس دست ساز بشر است و هرطور دوست داشته باشد انسان ها را از پا در می آورد. مسئولان نباید با بی تدبیری بیشتر و رهاسازی جامعه به حال خود کاری کنند تا اوضاع و احوال روز به روز بدتر از گذشته شود و ما به فاجعه ای انسانی و غیرقابل جبران برسیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.