دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

معاونت فرهنگی و روابط‌عمومی ارتش خبر داد؛

اعلام آمادگی ارتش جمهوری اسلامی برای حمایت از تولید آثار سینمایی داستانی و مستند

امیر شاهین تقی‌خانی

سینماپرس: سخنگوی ارتش گفت: در ارتش فعالیت‌های متنوعی با رویکرد مقاومت انجام می‌شود که سینماگران اطلاع دقیق از آنها ندارند؛ مجموعه ارتش آمادگی دارد اطلاعات این اقدامات را برای تولید آثار سینمایی مستند و داستانی در اختیار سینماگران قرار دهد.

به گزارش سینماپرس، امیر شاهین تقی‌خانی، سخنگو و مدیر معاونت فرهنگی و روابط‌عمومی ارتش با اشاره به اینکه مقاومت یک فرهنگ اسلامی-ایرانی است، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: این فرهنگ برگرفته از آموزه‌های دینی است و جامعه به پشتوانه آن توانسته است بر بسیاری از مشکلات و چالش‌های خود اعم از جنگ و تحریم غلبه کند.  

وی افزود: خط مقاومت و فرهنگ مقاومت نه‌تنها باید حفظ شود بلکه باید دستاوردهای این فرهنگ در مصادیق مختلف آن با جدیت بیشتری به نسل‌ جوان ارائه و برای نسل‌های گذشته یادآوری شود.  

تقی‌خانی ادامه داد: کشور از زمان انقلاب و بعد از آن در دوران دفاع‌مقدس و دوران سازندگی و سپس در دوره‌های مختلفی که با تحریم‌های ظالمانه مواجه شده، همواره با فرهنگ و نگرش مقاومتی توانسته است به نتایج مطلوبی برسد؛ بنابراین لازم است دستاوردهای این فرهنگ به طور عینی بیان و منتقل شود.  

مدیر معاونت فرهنگی و روابط‌عمومی ارتش تصریح کرد: هنر یکی از ابزار قدرتمند برای باورپذیر کردن دستاوردهای مقاومت است که می‌تواند ابعاد مختلف این فرهنگ را به بهترین شکل تبیین و برای نسل‌ جوان باورپذیر کند. از این رو، حضور هنرمندان و نگاه خلاق و نوآور آنان به موضوع مقاومت یک ضرورت اجتماعی است.  

* سینما مهمترین هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی است

وی سینما را مهمترین محل برای انتقال مفاهیم ارزشی دانست و اضافه کرد: سینما می‌تواند به خوبی مقاومت را در جامعه تعمیق دهد، گسترش آن در باورهای نسل‌های جوان را تسریع و تجسم عینی و روشن از مقاومت در ابعاد مختلف ارائه کند؛ به همین دلیل از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باید به طور ویژه حمایت شود.  

سخنگوی ارتش در ادامه با بیان اینکه مجموعه نیروهای مسلح اقدامات بسیاری را با محوریت فرهنگ مقاومت انجام می‌دهد، اظهار داشت: موضوع کرونا که شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به خوبی به آن پرداخته، یکی از مصادیقی است که ارتش به آن ورود کرد. علاوه بر آن، موضوعات متعددی دیگری نیز در ارتش وجود دارد و اقدامات بسیار دیگری نیز انجام شده است که می‌تواند در قالب مفهوم مقاومت دستمایه فیلمسازان بباشد.  

تقی‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: در ارتش فعالیت‌های متنوعی با رویکرد مقاومت انجام می‌شود که سینماگران اطلاع دقیق از آنها ندارند؛ مجموعه ارتش آمادگی دارد اطلاعات این اقدامات را برای تولید آثار سینمایی مستند و داستانی در اختیار سینماگران قرار دهد تا آنان بتوانند با استفاده از حمایت‌های این مجموعه و ایده‌های خلاقانه، آثار سینمایی با موضوع مقاومت خلق کنند.


هادی ساعی در نمایی از فیلم سینمایی فیلم «پی ۲۲» که بر اساس مقاومت ناوچه جوشن ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر نیروی دریایی آمریکا در فروردین سال ۶۷ ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.