شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

سینمای دفاع مقدسدر کنج انزوا؛

ابراهیم اصغری: ساخت فیلمی درباره سردار شوشتری بعد از چندسال دویدن منتفی شده است

بچه‌های رزمنده دفاع مقدس

سینماپرس: اصغری، تهیه‌کننده با اشاره به منتفی شدن ساخت فیلمی درباره سردار شوشتری گفت: چند سال تلاش کردیم و تا مرز فیلمبرداری هم رفتیم اما به مشکلاتی برخوردیم که ساخت فیلم را منتفی کرد.

به گزارش سینماپرس، ساخت فیلم‌های شخصیت‌محور در سینمای دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد و در این چند سال اخیر چنین پروژه‌هایی نیز ساخته شده‌اند که مثال آن «چ» درباره شهید چمران، «شور شیرین» با محوریت شهید کاوه و یا «زیباتر از زندگی» روایت‌گر زندگی شهید علم‌الهدی هستند.

طی این سال‌ها گمانه‌زنی‌های دیگری نیز در بحث از ساخت فیلم‌های شخصیت‌محور شهدا مطرح شد که تعدادی به سرانجام رسیده اما برخی معلق مانده‌اند.

متأسفم که بگویم این پروژه به سرانجام نرسید

شاید یکی از مهمترین این نوع فیلم‌ها، پروژه‌ای حول محور شهید شوشتری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که البته به سرانجام نرسید و کم کم به دست فراموشی سپرده شد. زمزمه‌های ساخت این فیلم به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری به سال‌های  ۹۱ برمی‌گردد و گروه فیلمسازی چندسال درصدد تولید آن برآمدند ما بازهم از ساختش خبری شنیده شد.

ابراهیم اصغری که به زودی «شکار شکارچی» را با داستانی با محوریت شهید عبدالرسول زرین جلوی دوربین خواهد برد، درباره سرانجام پروژه سینمایی شهید شوشتری به خبرنگار آنا گفت: متأسفم که بگویم این پروژه بعد از چندسال دویدن منتفی شده است.

این تهیه‌کننده سینمای ایران ضمن اشاره به برخی مشکلات و حواشی ساخت آن افزود: ما  چند سال با جدیت تلاش کردیم که آن را بسازیم. پیش تولید را طی کرده بودیم و حتی یکی دو بار به مرحله فیلمبرداری هم رسیدیم اما به دلایل مختلفی ساخت آن متوقف ماند.

باید فیلمی درخور این شهید بزرگوار ساخته شود

وی با این حال تأکید کرد: با توجه به اقدامات شهید شوشتری در دوران دفاع مقدس و سال‌هاس بعدی حیاتشان خصوصا در منطقه سیستان و بلوچستان، به واقع شایسته است فیلمی درخور این شهید بزرگوار ساخته شود و از او به عنوان الگوی مدیریت جهادی یاد شود.

گفتنی است؛ سردار شهید شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس محسوب می‌شد که مسئولیت تدارک برگزاری همایش وحدت سران طوایف در استان سیستان و بلوچستان را عهده‌دار بود اما صبح یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ بر اثر یک انفجار تروریستی به شهادت رسید.

فیلم «بهشت از جنوب شرقی» قرار بود بخشی از فعالیت‌های شهید را به کارگردانی احمد کاوری به تصویر درآورد که این پروژه طی سالیان اخیر راه به جایی نبرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.