دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

به کارگردانی کریستوفر نولان؛

«انگاشته» ۳۰۰ میلیون دلاری شد

فیلم سینمایی انگاشته

سینماپرس: فیلم سینمایی «انگاشته» محصول جدید کریستوفر نولان توانسته در گیشه جهانی مرز ۳۰۰ میلیون دلار فروش را رد کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «انگاشته» به کارگردانی کریستوفر نولان توانست از فروش جهانی ۳۰۰ میلیون دلار عبور کند؛ این در حالی است که میزان استقبال مخاطبان در گیشه داخلی آمریکا در حال نزول است.

فیلم سینمایی «شعبده بازی» از کمپانی دیزنی هم که در زمان اکران اصلی‌اش در سال ۱۹۹۳ در گیشه شکست خورد، این روزها تقریباً پا به پای «انگاشته» می‌فروشد و شاید بتواند فیلم «جهش یافته‌های جدید» را پشت سر بگذارد. «شعبده بازی» ۱.۹ میلیون دلار فروخت. انگاشته هم با اکران در ۲۷۲۲ سینما، ۲.۷ میلیون دلار فروخت تا بتواند فروش خود را از گیشه داخلی به ۴۵ میلیون دلار برساند. «جهش یافته‌های جدید» هم یک میلیون دلار دیگر فروخته تا بتواند با ۶ هفته اکران، مرز ۲۰ میلیون دلار را رد کند.

با وجود آنکه فیلم‌های نولان مثل «تلقین» و «دانکرک» مورد علاقه مخاطبان هستند، «انگاشته» برای جذب بیننده در گیشه داخلی آمریکا مشکل دارد. به نظر می‌رسد با توجه به نرخ رو به افزایش مبتلایان کرونا در آمریکا سینماروها تمایلی برای بازگشت به سینما ندارند. از طرفی این نرخ پایین فروش می‌تواند نتیجه این باشد که به بازارهای مهمی مثل نیویورک و لس آنجلس اجازه بازگشایی سینماها داده نشد.

«انگاشته» در کشورهای خارجی فروش بهتری داشته و این هفته رقم ۱۴.۲ میلیون دلار از ۵۹ کشور را ثبت کرد. به این ترتیب مجموع فروش این فیلم در گیشه‌های خارجی به ۲۶۲ میلیون دلار رسیده و با احتساب فروش گیشه آمریکا این رقم به ۳۰۷ میلیون دلار می‌رسد. در حالت عادی این ارقام برای فیلمی دویست میلیون دلاری که تبلیغات گسترده‌ای هم داشته، یک فاجعه است.

کمپانی برادران وارنر که تولیدکننده این فیلم بوده، معتقد است اکران انگاشته در سینماها پول سازی بیشتری نسبت به نمایش آن در سرویس‌های نمایش آنلاین داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.