دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

خواننده سرود «بانگ آزادی»؛

بلبل خوش صدای انقلاب اسلامی، هفتاد و چهارساله شد

محمد گلریز

سینماپرس: محمد گلریز گفت: من چیزی نزدیک به ۲۰۰۰ اجرا داشتم و از آنجا که به آرشیو کردن علاقه زیادی دارم ۴۶۰ کاست دارم که همه کارهایم در آن ضبط شده است.

به گزارش سینماپرس، محمد گلریز خواننده انقلابی که در هفتاد و چهارمین سالگرد تولدش مهمان تلفنی منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» بود، گفت: امروز به مناسبت تولدم میزبان تنها نوه ام بودم که با من در یک روز متولد شده است!

وی با یادآوری حضورش در «رادیو هفت» آن برنامه را بهترین حضور خود در یک برنامه رادیو تلویزیونی دانست.

گلریز که یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برجسته ترین موردی که از آن دوران به یاد می آورم اتحاد، همدلی، گذشت و فداکاری همه عزیزانی بود که برای دفاع از میهن عزیزمان قدم برداشته بوده و هیچ یک به دنبال اهداف مالی نبودند و تنها برای رضای خدا و به خاطر مردم و مملکت خود از جان خود مایه می‌گذاشتند. من این توفیق را داشتم که در آن دوران در جبهه‌های نبرد به صورت حضوری برای رزمندگان اسلام برنامه اجرا کنم و صفای دل و بی ریایی آنها را از نزدیک لمس کرده ام و هرگز فراموش نمیکنم.

خواننده سرود «بانگ آزادی» که صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده، درباره تعداد کارهای خود بیان کرد: من چیزی نزدیک به ۲۰۰۰ اجرا داشتم و از آنجا که به آرشیو کردن علاقه زیادی دارم ۴۶۰ کاست دارم که همه کارهایم در آن ضبط شده است.

ضابطیان در تایید صحبت‌های گلریز افزود که وی اولین خواننده ای است که در سالهای جنگ تلویزیون تصویر او را نشان داد و تا قبل از آن نمایش چهره خواننده در تلویزیون مرسوم نبود.

گلریز نیز خاطرنشان کرد: من علاوه بر سرودهایی که از رادیو و تلویزیون پخش می شود بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ آواز نیز خوانده ام و دوست دارم گاهی آنها نیز پخش شود.

وی پس از اجرای زنده سرود  «این پیروزی خجسته باد» یاد مرحوم مجتبی میرزاده آهنگساز و تنظیم کننده بسیاری از آثارش را گرامی داشت.

«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.