دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر دولت بنفش/۱۵

معصومی: کفگیر هنرمندان پیشکسوت به ته دیگ خورده و هیچ کس به فکر معضلات متعدد ما نیست/ سازمان سینمایی چه کاری برای ما انجام داده؟

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: کفگیر هنرمندان پیشکسوت به ته دیگ خورده و هیچ کس به فکر معضلات متعدد ما نیست! این باعث شرم است که نسل بنده که جزو پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر کشور محسوب می شویم تنها ماهانه مبلغ ۱۵۰ هزارتومان به عنوان حقوق دریافت می کنیم و حتی بیمه جامعی نداریم که هزینه های درمان مان را پرداخت کند!

بازیگر فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آیا این باعث بهت و حیرت مردم نمی شود که بدانند بنده به عنوان یک بازیگر پیشکسوت حتی بیمه نیستم!؟ مردم همیشه فکر می کنند هنرمندان در پول و ثروت غرق هستند اما متأسفانه این چنین نیست و وضعیت زندگی ما بسیار بغرنج تر از چیزی است که بتوان تصور کرد!

وی یادآور شد: بنده سال های سال اصلاً از طرف خانه سینما بیمه نشده بودم تا اینکه زمانی که زنده یاد داود رشیدی ریاست انجمن بازیگران سینمای ایران را بر عهده گرفتند به خانم مریلا زارعی گفتند که به بنده کارت طلایی بدهند که آن هم تنها برای مدتی محدود استفاده شد و دیگر تمدید نشد!

این سینماگر سپس با طرح این پرسش که سازمان سینمایی، موسسه هنرمندان پیشکسوت و... چه کاری برای ما انجام داده اند؟ اظهار داشت: بعد از سال ها موسسه هنرمندان پیشکسوت بنده را بیمه کرد اما آن بیمه هم فاقد کارآیی لازم است. به عنوان مثال بنده حدود ۵-۶ ماه قبل عمل آنژیوپلاستی انجام دادم که هنوز هزینه آن را به من برنگردانده اند! چند وقت پیش هم که برای انجام کاری به بیمارستان مراجعه کرده بودم به من گفتند بیمه شما هنوز با ما قرارداد امضا نکرده است و من مجبور شدم برای ۴ شب بستری شدن رقم سرسام آور و هنگفتی را از جیب پرداخت کنم!

معصومی سپس خطاب به مدیران فرهنگی و هنری دولت اظهار داشت: آقایان شما اصلاً ما را بیمه نکنید! این بهتر است تا اینکه بیایید و در ظاهر ما را بیمه کنید اما در باطن این بیمه تان نه تنها هیچ دردی از ما درمان نکند بلکه گره ای به گره های زندگی مان اضافه کند و مجبور باشیم ماه ها برای گرفتن حق و طلب مان از اینجا به آنجا برویم و دست آخر هم چیزی نصیب مان نشود!

بازیگر فیلم های سینمایی «گل های داودی» و «جهیزیه ای برای رباب» متذکر شد: مسئولان هیچ از خود سوأل می کنند که ما باید چطور زندگی کرده و روزگار بگذرانیم؟ اگر کسی دستش به دهنش نرسد چه باید بکند؟ خیلی این اتفاقات تلخ است. بی شک اولین درخواست ما از مسئولان فرهنگی و هنری دولت سیزدهم بیمه است. من اگر ارث پدر نداشتم باید چه کنم؟ آن بدبختی که ندارد چه باید بکند؟ همانطور که عرض کردم ما همین حالا هم کفیگرمان به ته دیگ خورده است!

این بازیگر پیشکسوت در خاتمه اظهاراتش با قدردانی از مردم که همیشه به هنرمندان مهر می ورزند گفت: خوشبختانه ما مردم شریفی داریم که قدرمان را می دانند اما متأسفانه کسانی که باید قدرمان را بداند نمی داند. متأسفم، متأسفم از اینکه خیلی از هنرمندان هستند که نیاز به کمک های فوری مالی دارند و در تأمین معاش روزانه شان دچار مشکلات جدی هستند اما هیچ تدبیر و اهتمامی برای برون رفت از این وضعیت اسفبار و بغرنج از سوی مسئولان فرهنگی و هنری و دستگاه های دولتی صورت نمی گیرد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.