سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر دولت بنفش/۷

شریفی: ۷ سال گذشته بدترین دوران سینمای بعد از انقلاب اسلامی بود/ ابتذال و سطحی نگری عناصر کلیدی فیلم ها طی سال های اخیر است!

امیرحسین شریفی

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: بی تردید ۷ سال گذشته بدترین دوران سینمای بعد از انقلاب اسلامی بود؛ آقای روحانی زمانی که می خواستند رئیس جمهور بشنوند شعارهای زیادی برای رشد و اعتلای سینما دادند و تأکید کردند ما فرهنگ و هنر را همواره در اولویت قرار می دهیم اما بعد از انتخابات فرهنگ و هنر را به طور کل فراموش کردند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «سیب سرخ حوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده که در این ۷ سال واقعاً کار مفیدی از سوی مسئولان برای سینما ندیدم و متأسفانه سینما روز به روز بیشتر در دام ابتذال فرو رفت! آقایان اگر واقعاً کاری برای فرهنگ و هنر و به خصوص سینما کرده اند بهتر است خودشان بیایند و توضیح دهند. اگر سالن سینمایی در این سال ها ساخته شده که تنها به همت بخش خصوصی بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان سینمایی قدم جدی در این راستا برنداشته، بیکاری و خانه نشینی اهالی سینما در این سال ها بیداد کرده و باندبازی در سینما حرف اصلی را زده!

وی ادامه داد: ما طی ۷ سال گذشته با رکود کامل در سینما روبرو بودیم. سینمای ریشه دار و سینمای بدنه در این سال ها به طور کل فراموش شد و سینمای مبتذل و فیلم های رکیک جایگزین شدند.

شریفی سپس با بیان اینکه فیلم های ضعیف که سازندگان آن ها اغلب اعضای یک باند بودند که دولت حامی شان بود در این سال ها سینما را تحت سیطره خود گرفتند اظهار داشت: این افراد خانه سینما و سالن ها و پخش و به طور کل همه سینما را در دست گرفتند؛ آن ها وابسته به دولت بودند و این وابستگی باعث سوء استفاده شان از بیت المل و ضرر به فرهنگ و هنر کشور شد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: واقعاً نمی دانم این افراد در آخرت چطور می خواهند جوابگوی این سوء استفاده های شان از بیت المال را بدهند. متأسفانه اگر بودجه ای بود این بودجه ها به رفقای شان داده شد و منابع به صورت عادلانه میان اهالی فرهنگ و هنر تقسیم نشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ضیافت» و «آوازهای سرزمین من» در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه ابتذال و سطحی نگری عناصر کلیدی فیلم ها طی سال های اخیر است تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سال ها هیچ گونه کارکرد مثبتی نداشته و این روزها چشم ما به دولت بعدی است؛ ان شاالله دولت بعدی شعار ندهد و کمی سینما و فرهنگ و هنر این کشور را اعتلا و ارتقا دهد. ما سال ها قبل فیلم های دفاع مقدس و انقلابی و ارزشمندی را در سینما داشتیم که برای مخاطب پیام های عالی داشت. اما متأسفانه در این دولت چنین چیزی ندیدیم؛ چشم مسئولان در این سال ها تنها به گیشه بود و به همین دلیل راه هر نوع ابتذالی را در سینما باز کردند تا سالن های سینما پررونق و فیلم ها پرفروش شود!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.