چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

بابک بهشاد:

معیشت و زندگی تمامی بازیگران در ماه‌های اخیر با چالش روبرو شده است

بابک بهشاد در نشست خبری فیلم سینمایی «ایستگاه اتمسفر»

سینماپرس: بازیگر فیلم «چهارراه استانبول» گفت: معیشت و زندگی تمامی بازیگران در ماه‌های اخیر با چالش روبرو شده است، وضعیت معیشت بازیگران در دوران کرونا وحشتناک است، البته این وضعیت به بازیگران ختم نمی‌شود، خودمان می‌بینیم که کرونا تمامی مشاغل را با بحران روبرو کرده است.

به گزارش سینماپرس، بابک بهشاد در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه کرونا تاثیر بسیاری بدی بر تولیدات گذاشته است، چندین پیشنهاد قطعی داشته‌ام منتها با وجود بیماری کرونا تمامی این پروژه‌ها فعلا متوقف شده‌اند، البته هیچ گلایه‌ای نمی‌توان داشت، چون تولیدکنندگان آثار هم در فشار این بیماری هستند و تنها باید انتظار کشید تا اوضاع به حالت عادی برگردد.

وی در همین رابطه ادامه داد: شرایط بازیگری در دوران کرونا بسیار سخت است، کار ما به صورتی است که اگر تمامی پروتکل‌ها هم رعایت کنیم در نهایت جلوی دوربین باید ماسک از صورت برداریم. بازیگری در شرایط فعلی اوج خطر است. به شخصه نه برای بازیگری بلکه برای بازگشت به شرایط عادی زندگی تمام مردم امیدوارم هرچه سریعتر راهی برای خروج از بحران کرونا در تمامی جهان پیدا شود.

بازیگر فیلم سینمایی «خط ویژه» با اشاره به کاهش تولیدات، زندگی بازیگران در دوران کرونا را سخت توصیف کرد و ادامه داد: معیشت و زندگی تمامی بازیگران در ماه‌های اخیر با چالش روبرو شده است، وضعیت معیشت بازیگران در دوران کرونا وحشتناک است، البته این وضعیت به بازیگران ختم نمی‌شود، خودمان می‌بینیم که کرونا تمامی مشاغل را با بحران روبرو کرده است.

وی در همین راستا تاکید کرد: از نظر من مردم باید با صبر، رعایت، تلاش و توکل بیشتر به خدا از بحران فعلی عبور کنند، به شخصه با تمام وجودم امیدوارم بار دیگر چهره نشاط را بر جامعه ببینم و روزی برسد که دیگر هیچکداممان هراسی از بیماری کرونا نداشته باشیم.

بازیگر فیلم «چهارراه استانبول» درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من اطلاع چندانی از نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر ندارم، اما باید دید اگر قرار بر برگزاری این رویداد سینمایی باشد، چه تدابیری برای برگزاری ایمن آن لحاظ می‌شود، در هر صورت جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است که زنده نگه داشتن آن به سینما کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر دارای قدمت و پشتوانه فرهنگی بالایی است، این جشنواره محلی برای ظهور و بروز چهره‌های تازه در سینمای کشور است و برگزاری آن همواره تاثیرات مثبتی به همراه داشته است. مسلما اگر تحت شرایط ایمن این جشنواره برگزار شود اتفاقی خوبی است.

این بازیگر سینما و تئاتر درباره وضعیت اکران سینماها در دوران کرونا تاکید کرد: در حال حاضر یک فیلم با هزینه‌های میلیاردی ساخته می‌شود، اما در چرخه اکران با فروش چند میلیونی روبرو می‌شود، از طرفی اکران آنلاین ناامید کننده پیش رفته است، این اتفاق دردآور است که فیلمی در چرخه اکران به نمایش در می‌آید و در فاصله دو ساعت بعد نسخه قاچاقش در اینترنت پخش می‌شود.

وی در همین رابطه افزود: شرایط کنونی اکران در سالن‌های سینما و اکران آنلاین به نحوی است که من به تهیه کنندگانی که فیلمشان را اکران نمی‌کنند یا فیلمبرداری کاری تازه را شروع نمی‌کنند حق می‌دهم، من می‌فهمم که اکران و تولید در شرایط کنونی بیماری کرونا چقدر عمل پر ریسکی است.

بهشاد درباره احتمال استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: اگر جشنواره فیلم فجر با تدابیر کامل بهداشتی برگزار شود مردم از آن استقبال می‌کنند، چون مقوله جشنواره همیشه برای مخاطبان سینما جذابتر از چرخه اکران است و همواره استقبال از آن میلیونی بوده است. سال گذشته هم شاهد آن بودیم که با وجود حواشی به وجود آمده مردم به جشنواره فیلم فجر آمدند. از نظر من اگر قرار بر برگزاری جشنواره فیلم فجر باشد باید در شرایطی رخ دهد که جان هیچ فردی تهدید نشود.

وی در همین راستا تصریح کرد: برگزاری بی برنامه جشنواره فیلم فجر به هیچ وجه قابل قبول نیست، فکر کنید که جشنواره برگزار شود و خدایی ناکرده اتفاقات ناگواری در آن بیفتد و عده‌ای به بیماری کرونا مبتلا شوند، این اتفاق وحشتناک و غیرقابل خواهد بود و طبیعتا منتقدان بی نهایتی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل فجر امسال باید بسیار سفت و سخت برگزار شود و اگر این شرایط ممکن نبود عدم برگزاری آن بهتر است.

بهشاد خاطرنشان کرد: به شخصه معتقدم ما در برگزاری جشنواره فیلم فجر نیازمند برنامه ریزی درست هستیم، اگر این برنامه ریزی به درستی صورت گیرد و تمامی پروتکل‌ها بسیار سختگیرانه اعمال شود، شک نکنید که برگزاری این رویداد امید تازه‌ای در جامعه به وجود می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.