چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

در شبکه یک سیما؛

رشادت‌های مدافعان حرم به روایت مستند «یاران غار»

شبکه یک سیما

سینماپرس: مستند «یاران غار» با محوریت رشادت های محبین اهل بیت در محله ای در شهر دمشق با متن خوانی ثریا قاسمی تولید گروه مستند روایت فتح، از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مستند «یاران غار» با محوریت رشادت های محبین اهل بیت در محله ای در شهر دمشق با متن خوانی ثریا قاسمی تولید گروه مستند روایت فتح، پنجشنبه ۲۰ شهریور، ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود.

محمد فرج صالحی، کارگردان مستند «یاران غار» گفت: در بدو ورود به سوریه و در معرکه جهاد عزیزان سوری الاصل نکته قابل توجه این بود که خیلی از آنها اهالی محله ای خاص بودند بنام محله امام زین العابدین(ع) در دامنه کوه قاسیون و مشرف به شهر دمشق، محله‌ای که اکثریت جمعیت آن را شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تشکیل می‌دهند، شمار زیادی از مردم این محله هم اکنون در جبهه‌های نبرد با تروریست‌های تکفیری در حال مبارزه هستند و تشکیلات رزمی هم از این محله تشکیل شده و به جبهه‌های نبرد اعزام شده‌اند.
وی در ادامه گفت: غار «اصحاب کهف» در محله امام زین العابدین(ع) دمشق و همین جذابیت مکانی و فرهنگ اهل بیتی ساکنان این محله که با جانفشانی و تقدیم عزیزترین و ارزشمندترین چیز یعنی جان در راه دفاع از مقدسات به ویژه حرم مطهر حضرت زینب (س)، ایده اولیه ساخت مستند را در ذهنم جاری کرد و تصمیم گرفتم به جای انکه درباره ی شهیدی خاص فیلم بسازم بستری که این شهدا را پرورش داده روایت کنم، این محله از ابتدای بحران سوریه تا کنون، ده‌ها شهید تقدیم کرده است و همچنان آماده است تا شهدای بیشتری در مبارزه با تروریسم تکفیری تقدیم کند.
صالحی اضافه کرد: مستند «یاران غار» را در دمشق تصویربرداری کردیم. استقبال مردم روستای زین العابدین از گروه ما بسیار عجیب بود. با وجود تمام فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایی که مردم ساکن محله زین العابدین(ع) از خود نشان داده‌اند، جوانان این محله از شهدای خود، فرهنگ زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه‌ای را که هرگز در مقابل ظلم سازش نمی‌کند، الگوبرداری می‌کنند، تا الگویی برای تمام جوانان سوریه و جهان باشند.
وی در پایان گفت: گفتار متن مستند «یاران غار» توسط خانم ثریا قاسمی گفته شده است که صدای آشنای خانم قاسمی، قطعا برای مخاطبان این مستند جذاب خواهد بود.
مستند «یاران غار» به کارگردانی محمد فرج صالحی در گروه مستند روایت فتح تولید شده است که پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می شود.
 
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.