یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

ایرج راد:

چاره‌ای جز تعطیل کردن خانه هنرمندان نداریم!

ایرج راد در مراسم هفته درختکاری با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

سینماپرس: رئیس شورای عالی خانه هنرمندان گفت: این مجموعه دیگر حتی توان پرداخت حقوق کارمندان خود را ندارد.

به گزارش سینماپرس، چند روزی است که خبرهایی مبنی بر احتمال تعطیلی خانه هنرمندان ایران به دلیل مشکلات مالی شدید در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مطرح شده است.

ایرج راد رئیس شورای عالی خانه هنرمندان در پاسخ به اینکه آیا خانه هنرمندان در آستانه تعطیلی است یا خیر؟ به خبرنگاران جوان، گفت: بله واقعیت قضیه همین است؛ خانه هنرمندان امسال وارد بیست و یکمین سال تاسیس خود شد و همانطور که می‌دانید جایگاه ویژه‌ای در زمینه ارتباط با هنرمندان مختلف دارد. به خصوص اینکه نمایندگان دوازده انجمن‌های صنفی، عضو شورای عالی این خانه هستند.

وی افزود: خانه هنرمندان علاوه بر برگزاری بزرگداشت ها، اجرای تئاتر در سالن‌های ایرانشهر، اکران فیلم، ارتباط‌ فرهنگی با سفارت خانه‌های مختلف و خارج از کشور، پذیرفتن بازدیدکنندگان فراوان و حتی کسانی که به عنوان توریست از این مجموعه دیدن می‌کنند، با در اختیار داشتن گالری‌ها و فضاهای مختلف فرهنگی هنری، تبدیل به یک قطب بسیار ارزنده‌ فرهنگی هنری شده است.

راد اظهار کرد: مشکلی که الان و بعد از کرونا، دامن گیر خانه هنرمندان شد، این است که این مجموعه دیگر حتی توان پرداخت حقوق کارمندان خود را به هیچ عنوان ندارد البته سعی کرد تا به هر شکلی که بود این کارکنان را تا یک حداقلی حفظ کند، ولی دیگر توان این کار را ندارد. همچنین فضاهای کافه، رستوران گیاهی، فروشگاه باسمه و... که به درآمد خانه هنرمندان کمک می کردندتعطیل شدند و در نتیجه وضعیت بسیار اسفناکی به وجود آمد.

وی ادامه داد: قبلا کمک‌هایی از جانب شهرداری، شورای شهر و برخی اوقات هم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت می کردیم، ولی بعد از کرونا تمام این حمایت‌ها به طور کامل قطع شدند و کار به جایی رسید که مجبور شدیم اعلام کنیم، اگر حمایتی از سوی ارگان‌های مختلف صورت نگیرد، چاره‌ای جز تعطیل کردن خانه هنرمندان با این سابقه و جایگاه فرهنگی هنری نداریم.

رئیس شورای عالی خانه هنرمندان بیان کرد: اعضای شورای عالی خانه هنرمندان که هریک نمایندگان صنوفی هنری هستند، به هیچ وجه حقوق دریافت نمی‌کنند، اما به هرحال این مجموعه، یکسری هزینه‌ها و کارمندان متخصص دارد که طبیعتا برای شکل گیری فعالیت‌های خانه، حضور آن‌ها الزامی است؛ بنابراین امیدوارم که مسئولان فکری به حال این خانه کنند تا بتواند به فعالیت‌های خودش ادامه دهد.

وی در پاسخ به اینکه چرا کافی شاپ و رستوران خانه هنرمندان همچنان تعطیل است، گفت: ما یکی دوبار بعد از کرونا کافی شاپ و رستوران را باز کردیم، اما آنچنان که باید مراجعه نشد و استقبال نکردند به همین دلیل کسانی که فضاها را اجاره کرده بودند نخواستند که به کارشان ادامه دهند.

راد در پایان تاکید کرد: انتظار داریم در چنین شرایطی، حتما شهرداری و شورای شهر به ما کمک کنند. خانه هنرمندان در هر رشته کارهای شاخص و تخصصی انجام می دهد، شهرداری تهران فرهنگسراهایی دارد که کارهای مختلف می‌کنند و تمام حقوق کارمندان و... را پرداخت می‌کند بنابراین انتظار داریم که یک کمک به خانه هنرمندان هم برسانند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.