سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

در سن ۹۴ سالگی؛

آلن ریچ هم‌بازی آل پاچینو در «سرپیکو» درگذشت

آلن ریچ

سینماپرس: آلن ریچ بازیگر فیلم‌هایی چون «سرپیکو»، «مسابقه تلویزیونی» و «آمیستاد» در ۹۴ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آلن ریچ که در اوایل همکاری‌اش با هالیوود در فهرست سیاه جای گرفته بود و بعد به عنوان بازیگری همه‌کاره در صدها نقش مختلف ظاهر شد، درگذشت. وی ۹۴ ساله بود.

«سرپیکو» ساخته سیدنی لومت، «آمیستاد» استیون اسپیلبرگ و «مسابقه تلویزیونی» رابرت ردفورد از مهمترین فیلم‌های این بازیگر هستند.

ریچ متولد برانکس نیویورک در ۸ فوریه ۱۹۲۶ بود. او اولین بار در برادوی روی صحنه رفت و بعد با چهره‌هایی چون ادوار جی رابینسون، رالف بلامی، جک پالانس و هنری فوندا همکاری کرده بود.

وی در نیمه دهه ۱۹۴۰ بخشی از کمیته عمل تئاتر برای آزادی ویلی مک‌گی، مرد سیاهپوستی از می‌سی‌سی‌پی بود که به جرم تجاوز دستگیر و در نهایت روی صندلی الکتریکی نشانده شد. حمایت وی از حقوق شهروندی نامش را در لیست سیاه هالیوودی‌ها قرار داد.

او دیگر نمی‌توانست به عنوان بازیگر فعالیت کند و برای حمایت از خانواده‌اش به کارگزار بورس بدل شد و بعد گالری آلن ریچ را برای حمایت از هنر مدرن افتتاح کرد. او مجموعه‌ای از لیتوگرافی‌های سالوادور دالی را منتشر کرد و بعد فیلمنامه‌ای درباره آنها در دنیای هنر نوشت.

ریچ در اوایل دهه ۱۹۶۰ با «پس از مستر کلاس تئاتر» هارولد کلورمن به دنیای بازیگری بازگشت و سال ۱۹۶۶ در «سفر اسب پنجم» در کنار داستین هافمن جوان بازی کرد.

وی بازی در سینما را با «سرپیکو» در سال ۱۹۷۳ شروع کرد و بعد در تلویزیون ظاهر شد که «برتا» و «کوجک» و «نانی» از جمله سریال‌هایی است که وی در آنها نقش‌آفرینی کرد.

او با انتشار کتاب «جهش از متد» درباره تکنیک‌های بازیگری خودش نوشت. شماری از هنرآموزان وی به چهره‌های مشهوری بدل شدند که شارون استون، جیمی لی کورتیس، رنه روسو، دونا دیکسون، الن تیک و لری میلر از جمله آنها هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.