دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

انتظارات از هیأت مدیره جدید خانه سینما/۱

عباسی: خانه سینما عملاً نهادی بی فایده است که اهالی سینما هیچ منفعتی از آن ندیده اند/ هیأت مدیره جدید با دولت برای تأمین بیمه بیکاری هنرمندان به صورت عاجل وارد مذاکره شود

پیمان عباسی در نشست خبری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش»

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس مطرح سینما و تلویزیون در پی معرفی هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: خانه سینما عملاً نهادی پوچ و بی فایده است که اهالی سینما هیچ منفعتی از آن ندیده اند؛ واقعاً برای ما چه تفاوتی می کند که چه کسانی هیأت مدیره جدید هستند و چه کسانی هیأت مدیره قدیم؟ وقتی ما هیچ سهمی از خدمات صنفی نداریم، وقتی آقایان اصلاً ما را نمی بینند، وقتی این خانه نهادی دکوری است، هیچ چیز برای ما تفاوتی نمی کند!

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «مرد نقره ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر هیأت مدیره جدید خانه سینما قصد انجام کار صنفی و خیر دارند بیایند و پیش قدم شوند و برخلاف هیأت مدیره های پیشین که اهالی خانه سینما را آدم حساب نمی کردند بیایند و از ما دعوت کنند و با ما راجع به معضلات مان گپ بزنند و از ما نظر بخواهند و ما را در جریان تمامی تصمیمات شان قرار دهند.

وی ادامه داد: این روزها با آمدن ویروس مرگبار کرونا بازار کار در تمامی حوزه ها به شدت خراب شده و در سینما نیز وضعیت بسیار وخیم است و هیچ تهیه کننده و کارگردانی تمایلی به ساخت فیلم جدید ندارد؛ این اتفاق باعث بیکاری گسترده اهالی سینما و در نتیجه بی پولی آن ها شده به نحوی که دیگر حتی با سیلی نمی توانند صورت خود را سرخ نگه دارند.

عباسی با بیان اینکه هیأت مدیره جدید با دولت برای تأمین بیمه بیکاری هنرمندان به صورت عاجل وارد مذاکره شود تصریح کرد: اگر هیأت مدیره جدید خانه سینما دغدغه انجام یک کار خیرخواهانه دارد باید هرچه سریع تر با دولت وارد رایزنی شود تا مفری از این طریق برای هنرمندان باز گردد.

این فیلمنامه نویس خاطرنشان کرد: اهالی سینما از کمترین خدمات محروم هستند. برای بیمه تکمیلی از ما پول بالا می گیرند اما خدمات بیمه تحت پوشش بسیار پایین است. برای بیمه تأمین اجتماعی مان هم به شکل خویش فرما پول می دهیم یعنی اصلاً هیچ تفاوتی ندارد خویش فرما بیمه شویم یا از طریق خانه سینما؛ خانه سینما به عنوان نهاد صنفی باید تدبیری اساسی برای برون رفت هنرمندان از معضلاتی باشد که در زندگی با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند اما افسوس که این اتفاق رخ نمی دهد.

وی در پایان اظهاراتش افزود: ما که تا امروز خیری از خانه سینما ندیدیم اما امیدواریم که برای یک بار هم که شده دست اندرکاران هیأت مدیره این نهاد که خودشان جزئی از اهالی سینما هستند تدبیری اساسی برای انجام کار صنفی و رفع مشکلات یکایک اهالی سینما داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.