سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

گفتگوی سینماپرس با دبیر جشنواره «نه ب جنگ»؛

پارسا: شعار جشنواره «نه ب جنگ» ایستادگی تا صلح است

شیرین پارسا

سینماپرس: شیرین پارسا عضو شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره «نه ب جنگ» گفت: جشنواره «نه ب جنگ» به هیچ وجه موازی با جشنواره های فیلم مقاومت و صلح نیست؛ ما پیام مستقلی داریم که با مفاهیم ارزشمند و والای مقاومت و صلح تفاوت دارد. ما فقط به دلیل دغدغه فرهنگی مان این جشنواره را تأسیس کردیم و امیدواریم بتوانیم به هدف مان برسیم. جشنواره «نه ب جنگ» جشنواره ای فراملی است و مجازی بودن آن کمک می کند تا تمامی مردم از سراسر دنیا در آن شرکت داشته باشند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره «نه ب جنگ» با هدف رسانیدن مفهوم عنوان جشنواره که همان ایستادگی تا صلح است در سطح ملی برای اولین بار در کشور با حضور جمعی از اساتید، فرهیختگان، هنرمندان به نام و فعالان حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه دبیری، شورای سیاست گذاری، داوران و شورای بازبینی در فضای مجازی برگزار می شود.

پارسا ادامه داد: این جشنواره توسط موسسه فرهنگی هنری فراسیمای پیام رسا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می شود. بنده چندین سال است که علاوه بر حضور در بخش بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، مشاور فرهنگی موسسه فراسیمای پیام رسا نیز هستم و با موسس جشنواره آقای پیام مهرنوش که مدیرمسئول موسسه هستند برآن شدیم جشنواره ای در فضای مجازی با عنوان «نه ب جنگ» برگزار کنیم.

دبیر این رویداد خاطرنشان کرد: این جشنواره دارای ۲ پیام اصلی است، که در یک طرف، نه ب جنگ و به هرگونه جنگ و تعرض اعم از نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سایبری و ...، نه می گوید و شامل پیام صلح و دوستی است، شامل آرامش در اقصی نقاط جهان است که مستلزم احترام به حقوق ملل با رعایت کرامت انسانی است، شامل امنیت است و در طرف دیگر، در صورت نقض موارد فوق (نه، ب جنگ) را مطرح می نماید، که دفاع و جنگیدن برای رسیدن به صلح و آرامش، شایسته ی جایگاه انسانی است.

وی با بیان اینکه شعار جشنواره ما «ایستادگی تا صلح» است متذکر شد: شورای سیاست گذاری و بازبینی و هیأت داوران از افراد به نام و پیشکسوت انتخاب شده اند و ما با برگزاری این جشنواره می خواهیم محتوای مناسبی در اختیار مردم قرار دهیم.

پارسا سپس از حمید بهمنی و امیر اسفندیاری به عنوان ۲ تن از اعضای برجسته شورای سیاست گذاری این جشنواره نام برد و اظهار داشت: بهرام عظیمی، امیر عابدی، حمید بهمنی و... نیز ما را در بخش داوری های جشنواره یاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های مختلفی نظیر فیلم، انیمیشن، عکس، طراحی پوستر، پادکست، روایت و خاطره و... برگزار می شود و ما از تمامی ارگان ها دعوت می کنیم برای برگزاری بهینه کمی و کیفی این جشنواره ما را یاری دهند و امید داریم این جشنواره ضمن ایجاد پویایی و بصیرت افزایی در جامعه به طور منظم سالانه برگزار شود.

پارسا تأکید کرد: این روزها با توجه به گسترش بیماری کرونا که جشنواره های بزرگ دنیا را به تعطیلی کشانده است ما نمی توانیم برنامه ای به صورت فیزیکی داشته باشیم و حتی مراسم اختتامیه مان نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در خاتمه اظهاراتش افزود: فراخوان جشنواره به زودی تکمیل می شود و امیدمان این است که در پاییز بتوانیم این رویداد ارزشمند را برگزار کرده و از سال آینده به جشنواره شکل و بعد بین المللی ببخشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.