جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

مصطفی طاهری، نماینده مجلس شورای اسلامی:

دولت هزینه برای شبکه های برون مرزی صداوسیما را با دید سرمایه گذاری ببیند

رسانه‌های برون مرزی صدا و سیما

سینماپرس: نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش دولت و دستگاه دیپلماسی در واکنش به موانعی که در مقاطع مختلف بر سر راه فعالیت شبکه های برون مرزی ایجاد شده، گفت: شبکه های برون مرزی باید از لحاظ مادی، معنوی، از نظر محتوا، تجهیزات، تکنولوژی و برد و عمقی که در کل دنیا دارند تقویت شوند و به این مسئله باید به دید سرمایه گذاری نگاه کرد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه نگاه به رسانه های برون مرزی به ایدئولوژی و اعتقاد هر یک از مسئولان برمی گردد، گفت: رسانه ها یک بخش مکمل در دیپلماسی به شمار می آیند، اگر در بحث رسانه ها چه داخلی و چه خارجی ضعف داشته باشیم، در بسیاری از بخش های دیگر نیز دچار ضعف خواهیم شد.
وی افزود: درگیری اصلی ما در برخورد با رسانه ها درگیری ایدئولوژی و اعتقادی است، و چنانچه نتوانیم این موضوع را به اصطلاح جا بیندازیم ما کم آورده ایم؛ به عنوان نمونه باید پرس تی وی که در بحث زبان انگلیسی فعالیت می کند، بتواند مخاطبان هدف خود را از این حیث تحت تاثیر قرار دهد.   اگر در دنیا ببینیم که هنوز جمهوری اسلامی طرفدارانی دارد و برنامه های ما مورد استقبال قرار می گیرد نشان از اثر گذاری شبکه  دارد و مسئولان باید تمام توان خود را برای حفظ و تقویت آن ها به کار گیرند.
طاهری با تاکید بر نقش وزارت خارجه در واکنش به تحریم هایی که علیه شبکه های برون مرزی صورت گرفته و از جمله آنها می توان به مقاطع مختلف حذف اکانت شبکه های برون مرزی ایران در فضای شبکه های اجتماعی اشاره کرد، گفت: هر چه قدر شبکه های برون مرزی از لحاظ مادی، معنوی، از نظر محتوا، تجهیزات، تکنولوژی و برد و عمقی که در کل دنیا دارند تقویت شوند، به نفع ج. ا.ا. است و به این موضوع باید به دید سرمایه گذاری نگریست؛ اینکه در حال حاضر عملکرد دولت و مشخصا وزارت امورخارجه چیست، باید از طریق شبکه ها مورد ارزیابی قرار بگیرد، اما به عقیده من موضوع رسانه چندان دغدغه دولت ها نیست، اما واقعیت این است که برای دولت ما که می خواهیم یک رسانه قوی و با برد وسیع داشته باشیم این آسیب است و باید این رویکرد اصلاح شود.
وی با تاکید بر اینکه بودجه شبکه های برون مرزی باید به صورت مستقل از رسانه ملی در نظر گرفته شود، گفت: شبکه های برون مرزی با توجه به حساسیت و نقشی که امروزه در حال ایفای آن هستند، نیاز است که از نظر کیفی و کمی گسترش پیدا کنند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شبکه های برون مرزی تریبون نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و همه فراجناحی عمل می کنند و در شرایط حساس حال حاضر این شبکه های برون مرزی هستند که می توانند پرچم دار نظام باشند، نقش حمایتی دولت و مجلس از این شبکه ها را اینگونه شرح داد: نقش این نهادها در قبال شبکه های بین المللی  رسانه ملی بیشتر راجع به بودجه و مباحث مادی است. اینکه کمک کنند با استفاده از این اعتبارات افرادی را از کل دنیا به کار بگیرند که طرفدار جمهوری اسلامی باشند و به قوای این شبکه ها کمک کنند.
وی با عنوان اینکه ضعف های فرهنگی در کشورمان کم نیست، گفت: ما می توانیم با استفاده از ابزار رسانه به عنوان الگویی از جهان اسلام معرفی شویم، ما به تمدن نوین اسلامی و به تمدن جهانی، به ظهور امام عصر (عج) و  برپایی عدالت فکر می کنیم، منتها اینکه عملکرد ما چه قدر در این راستا موفق خواهد بود، بحث جدایی است که حتما کمک و هم افزایی نهادهای مختلف را می طلبد.
این نماینده مجلس گفت: عملکرد کل شبکه های برون مرزی اعم از العالم، پرس تی وی و ... را در جهت حفظ نیروهای موجود موثر می دانم و با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد ظرفیت های جدید نیز می توان این اثرگذاری را چند برابر کرد.
طاهری معیارهای برنامه سازی در شبکه های برون مرزی را برگرفته از جوهره و اصل انقلاب دانست و گفت: نباید از این معیارها کوتاه آمد و برای جذب مخاطب بیشتر به برنامه های عامه پسند روی آورد. عدالت خواهی مسئله بسیار مهمی است. باید نشان دهیم که جمهوری اسلامی طرفدار مستضعفین و طرفدار ظلم ستیزی است. این ها معیار های برگ برنده ما است و هر چه قدر روی این ها تاکید کنیم یعنی بحث توحید الهی، هدفدار بودن این دنیا، بحث معاد و... و. را مورد پردازش قرار دهیم و مخاطب احساس کند به اصطلاح شبکه های ما شبکه هایی هستند که عدالت محور و صادق هستند، به موفقیت نزدیک می شویم.
وی در پایان گفت: ما بایستی از نظر کمی و کیفی مادی و معنوی تا جایی که می توانیم رسانه های برون مرزی را قوی کنیم، بردشان را زیاد کنیم تا در کل نقاط دنیا اقشار مختلف جهان حرف جمهوری اسلامی را بشنوند؛ این آرزوی ما است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.