سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

پشت پرده شکایت و مانع تراشی برای «ابوالقاسم طالبی»؛

سنگ‌اندازی ژنرال های بنفش پیش پای «طلاق»

سریال طلاق ابوالقاسم طالبی

سینماپرس: یک فعال اصولگرا از حضور در پشت صحنه سریال جدید ابوالقاسم طالبی خبر داده و از سریال او به عنوان اثری مهم با موضوع فساد یاد کرده است.

به گزارش سینماپرس، ابوالقاسم طالبی که نزدیک یک دهه پیش سریال تلویزیونی «به کجا چنین شتابان» را با موضوع پولشویی ساخت و روانه آنتن کرد و اتفاقاً با استقبال خوب مخاطبان هم روبه‌رو شد، این روزها در حال ساخت سریالی برای شبکه نمایش خانگی است. اخیراً یاسر جبرائیلی از فعالان اقتصاد سیاسی اصولگرا درباره حضورش در پشت صحنه فیلمبرداری سریال تازه طالبی نوشته است: «امشب سری به برادر عزیزم ابوالقاسم طالبی زدم که مشغول ساخت سریالی مهم درباره فساد در کشور است. او می‌خواهد نشان دهد فساد کجاست و با ایران و ایرانی چه می‌کند.»

جبرائیلی در ادامه می‌نویسد: «ابوالقاسم طالبی با «قلاده‌های‌طلا» خاری در چشم فتنه نشاند و با «یتیم‌خانه ایران» ناله روباه پیر انگلیس را درآورد. سریال جدید او، مبتنی بر واقعیات است، اما شخصیت‌ها همگی داستانی هستند و هرگونه مشابهتی تصادفی است. ان‌شاءالله این کار عظیم که بالغ بر ۱۲هزار صفحه فیلمنامه دارد و تاکنون بیش از پنج سال برای آن زحمت کشیده شده، ضربه سنگینی به جریان فساد وارد خواهد کرد. در مسیر این کار سنگ‌اندازی‌ها فراوان است و البته طبیعی است، حتی تخریب طالبی هم دور از انتظار نیست و او باید آماده باشد! منتها از مجموعه بنیاد مستضعفان و آقای مهندس پرویز فتاح انتظار است که مشکلات ایجاد شده برای این فیلم مهم در لوکیشن را رفع کند. در مسیر استفاده از یک ساختمان متعلق به بنیاد برای آقای طالبی سنگ‌اندازی می‌شود که امیدواریم با تدبیر آقای فتاح موانع برطرف شود.» وی در پایان آورده است: «برای آقای طالبی عزیز و همکارانشان از خدای متعال توفیقات روزافزون مسئلت دارم.»

بنابر این گزارش، ابوالقاسم طالبی جزو معدود فیلمسازان متعهد ایرانی است که تن به سینمای شبه‌روشنفکرانه نداده و همواره سعی کرده در آثارش به پشت پرده فساد و ریشه‌های آن با نگاهی موشکافانه و انتقادی بپردازد. اخیراً نهاد ریاست جمهوری از این فیلمساز انقلابی به خاطر وعده‌اش برای ساخت فیلمی با موضوع رئیس‌جمهور شکایت کرده و به قید وثیقه آزاد است؛ فیلمی که طالبی هنوز آن را کلید نزده و فقط وعده ساخت آن را داده است. شکایت برای تولید فیلمی که صرفاً وعده ساخت آن داده شده موضوعی بود که توجه و تعجب رسانه‌ها را به خود جلب کرد. ابوالقاسم طالبی سازنده مهم‌ترین فیلم با موضوع فتنه سال ۸۸ با نام «قلاده‌های طلا» ست که نام او را به عنوان یک فیلمساز در ژانر سیاسی مطرح کرده است.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.