یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت؟!/۱۰

سجادی حسینی: مسئولان در پی تأسیس سالن های رو باز باشند!

کاوه سجادی حسینی

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین گفت: بنده با اکران آنلاین فیلم های سینمایی مخالفم چرا که ما فیلم ها را برای نمایش روی پرده های عریض سینما می سازیم و به جزئیاتی توجه می کنیم که تنها روی پرده سینما دیده می شوند و با اکران آنلاین و تماشای فیلم ها در گوشی های موبایل و لب تاپ و... این جزئیات قابل مشاهده نیستند و زحمات ما را بر باد می دهند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب، بیرون» و «بوفالو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درست است که ذات سینما سرگرمی است اما این توجه به سرگرمی نباید باعث آن شود تا جزئیاتی که مورد نظر فیلمساز بوده از بین بروند. برخی از فیلم های سینمایی وابستگی شدیدی به تصویر دارند و تمرکزشان روی قصه و داستان نیست؛ بی شک این گونه فیلم ها در اکران آنلاین آسیب جدی تری می بینند و هرگز نباید اجازه داد که اکران آنلاین جای سینما را بگیرد.

وی ادامه داد: اکران آنلاین نه تنها هیچ تأثیر خوبی برای سینما ندارد که در درازمدت می تواند باعث نابودی سینما شود. یکی دیگر از نکات مهم این است که مخاطبان اصولاً برای دیدن سریال تربیت شده اند، سریال هایی که اصولاً بعضی افراد تنها با شنیدن صدا آن ها را دنبال می کنند! این در حالی است که سینما یک فضای رسمی تر دارد و مخاطب در فضای تاریک و طی یک مناسک خاص همه ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع کرده و در جهان رویای فیلم قرار می گیرد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: در هر حال امروزه شرایط سینمای ایران اصلاً مناسب نیست و مسئولان باید هرچه سریع تر تدبیری جدی و فوری برای فیلم ها و سرمایه های فیلم ها اندیشه کنند.

سجادی حسینی با ارائه یک راهکار در خصوص راه اندازی سالن های سینما در دوران کرونا اظهار داشت: مسئولان باید در پی تأسیس سالن های رو باز باشند! این شکل سینما در تمامی کشورهای دنیا مرسوم است و ما نیز باید از این پتانسیل ارزشمند بهره مند شویم. تأسیس سالن های رو باز می تواند حتی برای مخاطبان هم جالب توجه باشد و آن ها را به سمت خود جذب کند پس باید از تمامی این ظرفیت ها به صورت کامل بهره گیری کرد.

سجادی حسینی در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه ویروس منحوس کرونا سینمای ورشکسته ایران را ورشکته تر کرد. این در حالی است که قوت و رزق سینماگران از سینما به وجود می آید و استمرار این ویروس و بی توجهی مدیران برای اتخاذ تدبیر علیه آن بسیار خطرناک است. سینما هنر-صنعت بسیار مهم و ارزشمندی است که تولید فرهنگ می کند و باعث پیشرفت هر جامعه ای می شود و باید تدبیری اندیشه کرد تا ظرفیت های ارزشمند سینما به دلیل گسترش یک ویروس از بین نرود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.