دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

عباس رافعی:

اظهارات سلبریتی‌ها برای خودنمایی است و نه دلسوزی!

عباس رافعی

سینماپرس: تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران در واکنش به اظهارات برخی سلبریتی‌ها نسبت به اتفاقات جامعه گفت: این اظهارنظرها نه از سر دلسوزی، بلکه واکنشی است برای اینکه بگویند ما هم هستیم و زنده‌ایم. وقتی پای حرفشان بنشینیم اتفاقا می‌بینیم که نسبت به موضوع اتفاق افتاده، ناآگاه هستند.

به گزارش سینماپرس، فضای سلبریتی‌زده فضای مجازی و ورود چهره‌های مشهور و به‌ویژه هنرمندان به هر اتفاق و سوژه‌ای که در جامعه اتفاق می‌افتد، بارها مورد نقد قرار گرفته است.

این انتقادات به‌ویژه بیشتر متوجه جهت‌گیری‌های غیرمنطقی و عمدتاً سیاسی است که طیف زیادی از سلبریتی‌ها بارها در صفحات مجازی خودشان اعلام و منتشر می‌کنند. مصداق این اتفاق ناخوشابند نیز در ارتباط با هشتگ «اعدام_نکنید» رخ داد که همچنان تأثیرات منفی آن در فضای خبری و افکار عمومی دیده می‌شود. هرچند برخی هنرمندان این چنین واکنش‌های عجولانه و همیشگی را نمی‌پسندند و چنین رویه‌ای را به نفع هنر و سینما هم نمی‌دانند.

پُز اپوزیسون دارند اما در عمل خلافشان را انجام می‌دهند

عباس رافعی، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران در این‌باره به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: سلبریتی‌ها همیشه تمایل به دیده شدن دارند و به اصطلاح خود را در هر ماجرایی دخالت می‌دهند و اظهار نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: این اظهارنظرها نه فقط به‌خاطر دلسوزی برای آن سوژه و ماجراست، بلکه انگار واکنشی است برای اینکه بگویند ما هم هستیم، زنده‌ایم و اظهار نظر می‌کنیم. وقتی پای حرف این دوستان بنشینیم اتفاقاً خواهیم داد که نسبت به موضوع اتفاق افتاده، ناآگاه و بیگانه هستند.

کارگردان «فصل فراموشی فریبا» عنوان کرد: برای من عجیب است این دسته از سلبریتی‌ها مدام در صفحات مجازی دم از مستقل بودن و به قولی شعار و پُز اپوزیسون می‌زنند ولی برای پروژه‌هایی که اتفاقاً با سوژه اطلاعاتی و امنیتی و نهادهای فیلمسازی مرتبطمرتبط است، سر و دست می‌شکنند.

با انگیزه‌های مالی این نظرات را منتشر می‌کنند تا مدام در معرض انتخاب باشند

رافعی بیان کرد: احساس می‌کنم این دسته از هنرمندان ما با انگیزه‌های مالی مدام این نظرات را منتشر می‌کنند. می‌خواهند با فعالیت‌های مجازی در چشم باشند تا بیشتر در معرض انتخاب قرار بگیرند. یک جور حرف می‌زنند اما اتفاقا در فیلم و سریالی بازی می‌کنند که خلاف حرفشان است. کاش لااقل حرف و عملتان یکی باشد.

این فیلمساز سینمای ایران تصریح کرد: اصلاً این سلبریتی‌ها تحلیل سیاسی ندارد و شایستگی هم ندارند که راجع به این چنین موضوعاتی اظهارنظر کنند چون خودشان خلافش را عمل می‌کنند.

عباس رافعی خاطرنشان ساخت:در همین سینما فریاد استقلال‌طلبی سر می‌دهند اما می‌بینید خودشان در تنگ گردن دایره سینما نقش دارند. برای آن افراد و حتی  نهادهای دولتی که به این دسته از سلبریتی‌ها پر و بال می‌دهند متاسفم!

*آنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.