یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۴

طریقت: مسئولان و مدیران سینمایی شأن و شخصیت هنرمندان را درک نمی کنند/ اهالی سینما با سیلی صورت شان را سرخ نگه می دارند!

نادر طریقت

سینماپرس: نادر طریقت کارگردان سینما در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: بی شک این وظیفه یکایک مدیران و متولیان سینما، نهادها و دستگاه های فرهنگی و هنری و به خصوص خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران است که در این روزهای کرونایی که بیکاری مفرط دامان یکایک اهالی سینما را گرفته تدبیری ویژه برای رفع بحران از زندگی سینماگران داشته باشند اما متأسفانه مسئولان و مدیران سینمایی شأن و شخصیت هنرمندان را درک نمی کنند و گاهی حتی با برخی کارها حرمت آن ها را زیر سوأل می برند مانند اینکه یک رقم ناچیز یک میلیون تومانی را با هزار لطایف الحیل توسط خانه سینما به تعدادی از سینماگران دادند!

کارگردان فیلم سینمایی «خاطره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آقایان مدیر و مسئول سینمایی باید بدانند که این یک میلیون تومان ها که تازه آن هم به بخش کوچکی از اهالی سینما دادند در شأن هنرمندان نیست! شأن هنرمندان یک بن خرید ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومانی نیست!

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶ ماه است که دنیا درگیر ویروس کرونا است؛ در همه جای دنیا دولت ها تدابیر ویژه ای برای برون رفت از بحران زندگی مردم شان اتخاذ کرده اند و هنرمندان شان هم مانند سایر اقشار جامعه با آبرو زندگی می کنند اما متأسفانه در کشور ما وضعیت به گونه دیگری است به نحوی که نه به هنرمندان توجهی می شود و نه به عموم افراد جامعه!

این سینماگر سپس با بیان اینکه اهالی سینما با سیلی صورت شان را سرخ نگه می دارند تصریح کرد: زندگی این روزها بسیار سخت شده؛ ما مدت ها قبل از شیوع و گسترش ویروس کرونا هم در بیکاری و خانه نشینی به سر می بردیم و حالا هم همچنان بیکار و خانه نشین هستیم! به پروردگار این شأن یک هنرمند نیست! ما نمی توانیم برویم و به آقایان التماس کنیم که فکری به حال زارمان بکنند! شرف و حیثیت ما بسیار بالاتر از این حرف ها است!

طریقت خاطرنشان کرد: چرا مسئولان ما این چنین نسبت به وضعیت زندگی مردم در این روزهای کرونایی بی توجهند؟ 

وی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه در کمترین زمان ممکن حداقل یک سال دیگر با ویروس منحوس کرونا دست به گریبان خواهیم بود اظهار داشت: مسئولان باید تدبیری فوری و اساسی داشته باشند. این روزها سالن های سینما به ظاهر باز هستند اما در آن ها پرنده هم پر نمی زند چرا که مردم ریسک حضور در سالن های سینما را به جان نمی خرند و حاضر نیستند جان شان را کف دست شان بگذارند و به سینما بروند. این وظیفه متولیان سینما است که با اندیشه و تدبیر سینما و سینماگران را از این وضعیت بحرانی نجات دهند. سینما در آستانه فروپاشی و ورشکستگی مطلق است و زندگی هزاران هنرمند در آستانه نابودی؛ آقایان تدبیری کنید!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.