دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

سیروس الوند:

در سینما کسی جای کسی را نمی‌گیرد و هر نفر جای خود را پیدا می‌کند

سیروس الوند

سینماپرس: سیروس الوند از برگزاری جشنواره آنلاین فیلم کوتاه «کشف استعداد» بدون هیچ حمایتی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سیروس الوند نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره هدف برگزاری جشنواره آنلاین فیلم کوتاه «کشف استعداد» گفت: همه وظیفه داریم چراغ سینما را روشن نگه داریم. هنرجویانی که در آموزشگاه‌ها بوده‌اند و هستندریال نیز به توجه نیاز دارند. جشنواره آنلاین فیلم کوتاه «کشف استعداد» فرصتی است که آنها هم توانایی خود را محک بزنند و هنرشان را برای داوران به معرض نمایش بگذارند. آنها باید در قالب یک تا سه دقیقه فیلمی از بازی خود را برای ما ارسال کنند. فیلم‌های زیادی هستند که در جشنواره‌های رسمی فیلم کوتاه فرصت نمایش پیدا نمی‌کنند، اما ما چنین رویکردی نداریم. بنابراین از فیلمسازان کوتاه خواستیم، بین ۵ تا پانزده دقیقه اثرشان را برای ما بفرستند.

وی افزود: داوران جشنواره آنلاین فیلم کوتاه «کشف استعداد»، وزن خوبی دارند و شامل دو کارگردان، دو بازیگر و یک منتقد می شوند. فکر می‌کنم این به جشنواره‌ای که قرار است به بازیگری و فیلمسازی توجه کند، کمک می‌کند. داوران این جشنواره مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، پوران درخشنده، جواد طوسی و خودم خواهیم بود.

کارگردان «پرتقال خونی» با اشاره به موضوع فیلم‌هایی که قرار است در این جشنواره حضور پیدا کنند، بیان کرد: این جشنواره محدودیت موضوعی ندارد و در وهله اول به فیلم‌هایی با موضوع عشق و مهاجرت و در مراحل بعد به آثاری با موضوع‌های دیگر می‌پردازد. در واقع فضا را باز گذاشتیم که استقبال بهتر و بیشتری صورت بگیرد. برپایی این جشنواره مخارج زیادی دارد و هنوز هیچ اسپانسری پول به ما نداده است. هر بازیگر هشتاد هزار تومان و هر فیلمساز یکصد و پنجاه هزار تومان برای حضور در جشنواره خواهد داد و فعلا به این موضوع متکی هستیم. تا بدین لحظه از هزینه‌های جشنواره، حق الزحمه داوران، آگهی‌ها و ... خبری نیست.

کارگردان «زن دوم» در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی تا چه حد به معرفی بازیگران و کارگردان‌های جدید نیاز داریم، اظهار کرد: من در ارشاد جلسه‌ای داشتم که بیشتر وقتم را به جریان پروانه نمایش «مجبوریم» و حمایت از درمیشیان به عنوان کارگردانی جوان، کاربلد و سالم اختصاص دادم. در صورتی که در کانون کارگردانان و جای دیگری سمت ندارم. همه می‌دانند قبلاً که سمتی داشتم چند فیلم را نجات دادم. این روحیه را همیشه داشته‌ام و جوانان را تشویق و حمایت کرده ام و خواهم کرد. معتقدم کسی جای کسی را نمی‌گیرد و هر نفر جای خود را پیدا می‌کند. زمانی که من آمدم بیضایی، تقوایی، کیمیایی، مهرجویی، فرمان آرا، نادری و ... بودند؛ ولی من هم جایگاه خود را پیدا کردم.

کارگردان «دست‌های آلوده» در پایان درباره اینکه چرا کمتر به ساخت فیلم‌هایی با موضوع‌ عشق و ... پرداخته می‌شود، عنوان کرد: باید از دیگران بپرسید؛ همه می‌دانند من به این موضوع‌ها پرداخته ام. شاید برخی از این کار واهمه دارند و دچار سوء تفاهم شده اند. شعری در خصوص عشق از سید کاشی در ذهن دارم که مربوط به چند دهه گذشته است؛ از آن می توان فهمید که به هیچ عنوان عشق را نمی‌توان نادیده گرفت و این عشق مربوط به هرچیزی می‌تواند باشد. او می‌گوید: «عشق از ازل است تا ابد خواهد بود/ جوینده عشق بی عدد خواهد بود/ فردا که قیامت آشکارا گردد/ هر دل که نه عاشق است رد خواهد بود»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.