یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

خانه سینما همچنان بلاتکلیف!

شنیده هایی از برگزاری مجمع در دوران کرونا برای تصویب اساسنامه جدید

انتقاد سینماگران از خانه سینما

سینماپرس: بر اساس شنیده ها مدیران خانه سینما که بی دلیل و بیشتر از زمان قانونی بر صندلی های مدیریتی این نهاد تکیه زده اند به جای آنکه با برگزاری انتخابات قانونی وضعیت هیأت مدیره جدید را مشخص کنند اینک درصدد هستند با برگزاری یک مجمع بزرگ در دوران شیوع گسترده کرونا اساسنامه ای جدید را به تصویب برسانند!

به گزارش سینماپرس یکی از روسای صنوف خانه سینما که مایل نبود نامش فاش بشود در این خصوص اظهار داشت: اساسنامه جدیدی که آقایان تنظیم کرده اند مورد اعتراض اکثریت صنوف سینمایی است اما با این حال مانند گذشته مدیران خانه سینما به اصرار و اجبار قصد برگزاری مجمع در ایوان شمس را دارند. این مجمع قرار است رأس ساعت ۱۷ عصر امروز ۸ ام تیرماه برگزار شود؛ من شخصاً به ۲ علت برای مدیران خانه سینما متأسف هستم. اول به دلیل آنکه در این دوران بحران کرونا می خواهند بی دلیل بیش از ۱۵۰ عضو خانه سینما را زیر یک سقف جمع کنند و احتمال ابتلا و گسترش کرونا را بالا ببرند و دوم اینکه به جای دست کشیدن از بازی های سیاسی و دوگانه شان یک بار برای همیشه تکلیف انتخابات هیأت مدیره را روشن نمی کنند.

وی افزود: زمانی که وضعیت خانواده فرهنگی ما این است از دیگران چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟ ما به عنوان افراد فرهنگی و سینمایی باید الگوی رفتاری مناسبی برای آحاد افراد جامعه مان باشیم نه اینکه به آن ها درس های غلط و رفتار غلط بیاموزیم.

این عضو خانه سینما تأکید کرد: از سوی دیگر نکته حائز اهمیت آنجا است که اساسنامه جدیدی که آقایان بر اساس سلایق و دغدغه های شخصی شان تنظیم کرده اند اشکالات عمده ای دارد. گویا آقایان بر اساس قانون تجارت این اساسنامه را نوشته اند و می خواهند صنوف را ملزم به پیروی و اطاعت از این کار غلط کنند. ما امروزه به ایوان شمس می رویم تا یک بار دیگر فریاد اعتراض مان را بر سر مدیران این نهاد بلند کنیم. ما امروز به آن ها می گوییم که شما موظفید به جای برگزاری این مجامع بی پایه و اساس، هرچه سریع انتخابات را برگزار کنید تا شاید این بار افرادی دغدغه مند و شایسته اداره خانه سینما را در دست بگیرند.

لازم به توضیح است که از ابتدای سال جاری عملکرد مدیران این نهاد ضدصنفی با انتقادات گسترده ای از سوی اهالی سینما روبرو شده به نحوی که در پی انتشار یک یادداشت سینماپرس که در آن خبر از تدارک تجمع اعتراضی صنوف سینمایی علیه رفتار ظالمانه و ضدصنفی مدیران شاه نشین خانه سینما داده بود، هیأت مدیره این نهادتصمیم گرفت تا ساعت ۱۱ صبح ۱۳ اردیبهشت ماه جلسه ای اضطراری با روسای صنوف معترض تشکیل دهد اما بر اساس شنیده ها صنوف معترض با قدرت و اتحاد جلوی ذفتار غلط مدیران این نهاد ضدصنفی ایستادگی کردند.

امید است هرچه سریع تر تکلیف خانه سینما که چند سالی است وظیفه اصلی خود را که همانا حمایت مادی و معنوی از اهالی سینما است را فراموش کرده، روشن شود تا شاید بعد از مدت ها بتوانیم شاهد ایجاد اندکی امید و آرامش در زندگی هنرمندان مان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.