دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳

با عادی شدن شرایط اکران سینما؛

آنلاینی‌ها یکی‌یکی متقاضی اکران عمومی می‌شوند

سالن سینما

سینماپرس: با بازگشایی رسمی سالن‌های سینمایی از ابتدای تیرماه و جدی‌ترین شدن اکران با دو فیلم جدید، برخی فیلم‌های حاضر در اکران اینترنتی نیز تقاضای رفتن بر پرده را دارند.

به گزارش سینماپرس، با عادی شدن شرایط اکران سینما و بازگشایی سالن‌ها باید منتظر ورود فیلم‌های تازه به جمع روی پرده بود، هرچند که آمار تماشاگران سینماها در روز اول بنابر روایت «سمفا» حکایت از عدم استقبال تماشاگران داشت.

از دو روز دیگر و از ابتدای تیرماه «شنای پروانه» به عنوان امید جدی اکران ۹۹ روی پرده سینماها می‌رود و شاید بتواند به شکل جدی‌تری تماشاگران را جذب سالن‌ها کند. هرچند باید همچنان منتظر شرایط کرونایی و تأثیر آن بر سینماها بود.

در کنار فیلم‌های قبل از شیوع کرونا که ادامه نمایش‌شان را از سرگرفته‌اند، فیلم‌هایی که در ایام تعطیلی سینماها را به «اکران آنلاین» بردند نیز در سودای اکران روی پرده نیز هستند تا پرده را خالی از حضورشان نگذارند.

طی روزهای اخیر خبر اکران «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا در سالن‌های عمومی منتشر شد گرچه هنوز تاریخ قطعی آن مشخص نیست. برخی فیلم‌های دیگر هم که تجربه متفاوتی را در طرح آنلاین دنبال کرده‌اند قرار است وارد سینماها شوند. در این راستا «کشتارگاه»، «سراسر شب»، «مهمانخانه ماه نو» و «تیغ و ترمه» درحال مذاکره هستند تا در کنار پلتفرم‌های آنلاین، تماشاگران حاضر در سالن‌ها را پای خود بنشانند.

بنابر اعلام شورای صنفی نمایش مشکلی بر ادامه توزیع این آثار در سالن‌ها وجود ندارد و  درحال حاضر این اتفاق صرفا منوط است به توافق صاحبان فیلم با سینماداران، به طوری‌که فیلم‌های اکران آنلاین در صورت قرارداد با سینمادار و اخذ سالن منعی بر اکران عمومی خود روی پرده نخواهند داشت.

*آنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.