یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»؛

اهدای نخستین «نشان رسول» در جشنواره «مقاومت»

 « رسول ملاقلی پور» کارگردان سینمای ایران

سینماپرس: «نشان رسول» (یادمان رسول ملاقلی‌پور) در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به سینماگر خلاق در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اهدا می‌شود.

به گزارش سینماپرس، به منظور ترغیب و تشویق سینماگران به خلاقیت و نوآوری در آثار خود در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و ایجاد فضای انگیزشی برای آنان، جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، جایزه‌ ویژه «نشان رسول» را به یاد زنده یاد رسول ملاقلی‌پور به یکی از سینماگران خلاق در این حوزه اعطا می‌کند.

خلاقیت، نوآوری، اثرگذاری، فراگیری و ماندگاری، شاخص‌های اصلی انتخاب هنرمند برگزیده جایزه «نشان رسول» است و این جایزه تمام بخش‌های سینما مانند کارگردانی، نویسندگی، فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه، تدوین و ... را شامل می‌شود.

هیچ محدودیت سنی و جنسیتی در اعطای نشان رسول وجود ندارد و هنرمند برگزیده در هر سن و جنسیتی که باشد تنها باید دارای معیارهای تعیین شده برای دریافت این جایزه باشد.

در اولین مراسم اعطای «نشان رسول»، سینمای ۴۰ ساله اول انقلاب مورد داوری قرار می‌گیرد و از میان سینماگران فعال در این ۴۰  سال، یک سینماگر به عنوان برگزیده این جایزه معرفی می‌شود.

اولین مراسم اعطای «نشان رسول» همزمان با هفته دفاع‌مقدس (شهریور ۹۹) در تهران برگزار خواهد شد. این مراسم قرار بود ۱۶ اسفند ۹۸ در سالروز درگذشت رسول ملاقلی‌پور به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس، برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. دومین دوره اهدای این نشان از اسفند ۱۴۰۰ به صورت سالانه برگزار می‌شود.

زنده یاد رسول ملاقلی‌پور؛ فیلمساز سینمای دفاع مقدس متولد سال ۱۳۳۴، ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ دار فانی را وداع گفت.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://moqavematfilmfest.ir/ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.