دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

نگاهی دیگر به قطع دو شبکه برون‌مرزی ایران؛

خرمشهرهای رسانه‌ای در پیش است

معاونت برون مرزی رسانه ملی

سینماپرس: خرمشهر زمانی آزاد شد که ارتش و سپاه تحت لوای اسلام با هم متحد شدند و برای عزت این ملت و اسلام مبارزه کردند.

به گزارش سینماپرس، روزنامه کیهان با نگاهی دیگر به قطع دو شبکه برون‌مرزی ایران نوشت:

مقدمه اول؛ خرمشهر زمانی آزاد شد که ارتش و سپاه تحت لوای اسلام با هم متحد شدند و برای عزت این ملت و اسلام مبارزه کردند. سنت الهی بر این است که «وحدت» باعث عزت و پیروزی می‌شود. دفاع مقدس و خصوصا عملیات آزادسازی خرمشهر برای ما نماد مقاومت و فرهنگ مقاومت هستند. عملیات بیت المقدس آغاز عصرجدید وحدت ارتش و سپاه حول امام بود که ادامه مسیر آن وحدت تا به امروز، ثمراتی داشته که در طول ۴۲ سال دست نیافتنی به نظر می‌رسیدند و دشمن هم تلاش زیادی برای از بین بردن این اتحاد کرد ولی موفق نشد. امیرالمومنین علی (ع) در خطبه ۱۴۶ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «پیروزی این دین به کثرت نفرات و امکانات نیست، خدا این دین را پیروز قرارداده، مسلمانان وقتی دور ولی خود مجتمع شوند هرچند قلیل باشند، عزت خواهند یافت و پیروزند.»
اخیرا خبر قطع شدن دو شبکه برون‌مرزی ایران منتشر شد، خبری که نشان می‌دهد ما در بحث مدیریت رسانه‌های خود دچار مشکل اساسی هستیم. سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد که در صف مقدم جبهه فرهنگی ما قرار دارند در جهت‌گیری‌ها و محتوا و رویکردها و مباحث بنیادی و نظری با هم تعارض اساسی دارند و کلیت کار آنها شبیه دوره‌ای است که سپاه و ارتش در دفاع مقدس هنوز به اتحاد نرسیده بودند. مثلا در بحث خانواده صداوسیما «زیر تیغ» را تولید می‌کند و وزارت فرهنگ و ارشاد هم سریال «دل» را منتشر می‌کند که واقعا ۱۸۰ درجه خلاف هم هستند؛ یکی سراسر روابط و محکم و عشق خانوادگی و کنار هم بودن در مشکلات و دیگری خیانت همه به همه را منتقل می‌کند. این روند به کاهش مخاطبان هر دو نهاد کمک می‌کند و سرمایه‌های مادی و معنوی و انسانی هر دو را به معنای واقعی کلمه تلف می‌کند.
 علاوه بر اینکه این دو نهاد در بحث اجرا درگیری‌هایی دارند، در بحث قانون گذاری هم مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلابی فرهنگی، هیئت وزیران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دولت و سازمان صداوسیما هم هر کدام به نحوی دخالت دارند و قوانین خود را وضع می‌کنند! به طور مثال جدول زیر نمونه‌ای از قانون گذاری هر کدام از این نهاد در امر رسانه است.
اهمیت رسانه در عصر کنونی بسیار زیاد است و در مقابل تجهیزات و امکانات رسانه‌ای بسیار زیاد دشمن، حقیقتا انقلاب اسلامی عزیز ما امکانات رسانه‌ای خاصی ندارد که همین اندک سرمایه را بخواهد با سوء‌مدیریت‌های عده‌ای از دست بدهد. لذا قدم اول برای اصلاح وضعیت رسانه‌ای جمهوری اسلامی و عدم استمرار تعطیلی این شبکه‌ها و گفتمان سازی انقلاب اسلامی و شنیده شدن صدای مظلومان و مردم در آنها و امکان پیروزی در جنگ رسانه‌ای در مقابل جبهه باطل، ایجاد وحدت، حول مدیریت واحد در رسانه‌های جمهوری اسلامی است، جایی همچون ستاد ملی مبارزه با کرونا.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.