سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

کیوان امجدیان:

امسال در ماه مبارک رمضان تلویزیون سریال‌های متوسطی داشت

کیوان امجدیان در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: منتقد سینما و کارشناس رسانه گفت: «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان توانست مخاطبان نسبتا زیادی پیدا کند با توجه به این مهم که به روزهای ملتهب سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی توجه داشت. اما درایت و هوشمندی سامان باعث شد تا با لحنی متفاوت مخاطب سریال را پیگیری کند.

به گزارش سینماپرس، کیوان امجدیان در گفت‌وگو با میزان، درباره سریال‌هایی که از شبکه‌های مختلف در ماه مبارک رمضان پخش شد گفت: امسال در ماه مبارک رمضان تلویزیون سریال‌های متوسطی داشت نه خیلی بدتر از سال‌های قبل و نه خیلی بهتر از سال‌های گذشته دو سریالی که توانست باعث واکنش‌های مختلفی شود سریال «زیرخاکی» و «سرباز» بود اولی به جهت پربیننده بودن و دومی به جهت ساخت خوب و پخش در زمان نامناسب.

وی در همین راستا ادامه داد: البته که در هر دو سریال نباید زحمات فراوان گروه سازنده را نادیده گرفت. «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان توانست مخاطبان نسبتا زیادی پیدا کند با توجه به این مهم که به روزهای ملتهب سال منتهی به انقلاب اسلامی توجه داشت. اما درایت و هوشمندی سامان باعث شد تا با لحنی متفاوت مخاطب سریال را پیگیری کند.

گفتگویی جذاب با کوچکترین کاراکتر سریال «زیرخاکی» / کاوه چگونه ...

منتقد سینما و کارشناس رسانه اضافه کرد: در «زیرخاکی» داستان جذاب و نوگرایی در شکل مواجهه با موضوع انقلاب دیده می‌شود روایت اتفاقات و حوادثی که در بستر انقلاب رخ می‌دهد. این حوادث ممکن بود در هر بستر دیگر قابل روایت باشد، اما آوردن این حوادث در بستر انقلاب کار جذابی بود که جلیل سامان به خوبی از عهده آن برآمد. بازی‌های بسیار خوب پژمان جمشیدی، هادی جحازی فر، ژاله صامتی و رایان سرلک بازیگر کودک نشان از توانمندی سامان در بازی گیری از بازیگران دارد.

وی درباره کیفیت سریال «زیرخاکی» افزود: خط داستانی خیلی خوب پبش رفت، اما قسمت آخر ایکاش این گونه تمام نمی‌شد و این تعداد مخاطب را در قسمت آخر رها نمی‌کرد البته که فصل بعدی سریال تولید خواهد شد، اما به نظر منطقی نبود فریبرز که گنج و ثروتی رسیده به یکباره تصمیم به فروش آن در خارج از کشور آن هم از طریق عراق که در بحبوحه شروع جنگ بود برود به نظر دور از واقعیت بود برعکس قسمت‌های قبل که تمام اتفاقات به درستی چیده و اجرا شده بود.

https://static3.borna.news/thumbnail/orRQ2OgYIiKV/7wt65Gb8rql7LMCB_3wsMdvKpm6ZZKQ2CA-9r_AgnacOCrf2eDepF9ym03kTi0jfLJNGmuP5oM5cLkLoTnBAg-w0ueiy-VA7jNN6lEEKAenhg2QSHIRL6Q,,/%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2.jpg

«سرباز» روایتی متفاوت و شاعرانه

امجدیان درباره کیفیت سریال «سرباز» افزود: سریال «سرباز» هم که واکنش‌هایی را به همراه داشت به عقیده من سریال خوبی بود، اما مناسب ماه رمضان نبود اگر در موقعیت زمانی دیگری روی آنتن می‌رفت توان جذب مخاطب بهتری را داشت. سریال بدی نبود مقدم دوست نوع روایت و شخصیت پردازی را در فرم جدیدی در عرصه تلویزیون به همراه آورد. در ایام رمضان مخاطب علاقمند است یا در حوزه طنز کار را دنبال کند و یا ریتم تندتری را دنبال کند. قراردادن ریتم کند و شاعرانه در سریال‌های ماه رمضان خیلی خوش سلیقگی نبود و باعث شد مخاطبان زیادی نتوانند سریال را دنبال کنند در حالی که این سریال در شرایطی غیراز ماه رمضان می‌توانست مخاطب را با خود همراه کند.

بازیگر «بچه مهندس» خواننده شد - ایرنا

«بچه مهندس»، یک گام جلوتر از فصول قبل

وی با اشاره به رشد کیفیت در سریال بچه مهندس اظهار کرد: «بچه مهندس» ۳ سریال متوسط با تعداد محدود مخاطبان که از گذشته سریال را دنبال می‌کردند روی آنتن شبکه دو سیما رفت. سریال در فصل جدید یک مقدار بهتر از فصول گذشته بود، اما این سریال حتی اسمش هم اسم جذابی نیست و اسم سریال غلط انداز است و هیچ وقت مخاطب را به سمت دیدن سریالی که فضایش جنایی و پلیسی هم هست هدایت نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.