یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

همدستی ناپسری نخست وزیر مالزی با یانکی ها؛

تهیه کننده «گرگ وال استریت» به پولشویی متهم شد

گرگ وال استریت

سینماپرس: مالزی تهیه کننده «گرگ وال استریت» را به پولشویی متهم کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از اِی بی سی، بازپرس های مالزی، تهیه کننده فیلم سینمایی «گرگ وال استریت» و ناپسری «نجیب رزاق» نخست وزیر اسبق مالزی را به پولشویی و فساد مالی متهم کردند.

این اقدام در پی حرکت «دیدبان حقوق بشر» با عنوان «غلبه بر فساد و رانت مانع از مجازات» صورت گرفت.

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر سابق مالزی گفت که نگران است که پیگیری سوابق اختلاس این گروه منجر به آزادی آن ها در ازای بازگشت پول دزدیده شده شود.

روز پنج شنبه «رضا عزیز» ناپسری نجیب رزاق نخست وزیر اسبق مالزی با دولت به توافق رسید و پیش از هرگونه تبرئه آزاد شد بدین فحوا که بازپرس ها می توانند اتهام را احیا کنند.

آژانس ضد اختلاس و پولشویی مالزی در بیانیه ای اعلام کرد که دولت ۱۰۷.۳ میلیون دلار از دارایی های خارجی درگیر در این پرونده را پس می گیرد - حدود ۴۳ درصد از ۲۴۸ میلیون دلاری که عزیز متهم به پولشویی از صندوق سرمایه گذاری دولت ۱MDB شده است - و رضا نیز موظف است جریمه نامشخصی پرداخت کند.

اتهام رضا در دولت نخست وزیر فعلی محی الدین یاسین صورت می گیرد که در ماه مارس در پی مانور سیاسی و استعفای ماهاتیر محمد به قدرت رسید.

بازپرس های مالزی سال گذشته گفتند که ۲۴۸ میلیون دلار با سوء استفاده از ۱MDB به حساب های بانکی شرکت رضا، با عنوان «Red Granite Pictures Inc»، که فیلم هایی از جمله فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و با بازی «لئوناردو دی کاپریو» ساخته شده بود، سرازیر شده است.


رضا عزیز، مارتین اسکورسیزی، جویی مک فارلن، لئوناردو دی کاپریو

جالب اینکه خود «رضا عزیز» یکی از تهیه کنندگان این فیلم و متهم به پولشویی است. مارتین اسکورسیزی، لئوناردو دی کاپریو و جویی مک فارلن، دیگر تهیه کنندگان «گرگ وال استریت» هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.